לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

פרסום שלילי של לקוחות ברשתות

שאלה:

שלום כבוד הרב . ברצוני לשאול לגבי הנושא הבא: הוועד בית שלנו בבניין סיפר שהבניין שבו אנחנו גרים היה נראה בצורה נוראה לפני שהוא לקח את הכל לידיו. אחד הדברים שהיה אפשר לראות חופשי במדרגות הבניין מידי פעם הוא צואה של כלבים. הוא ניסה ודיבר אם הדיירים אודות כך אך זה לא ממש עזר עד שהוא הודיע שאם הוא ממשיך לראות זאת עוד הוא פשוט הורג את הכלבים ואין לו שום אלוקים בזה. מאז שהוא אמר את המשפט הזה הכל בא על מקומו. יש עוד מלא סיפורים על איך שבעלי עסקים או בעלי מלאכה רימו אנשים ואחרי שהדברים הוצגו ברשתות החברתיות הכל בא על מקומו . אנחנו כבני תורה לא מורשים לספר ולפרסם מתי שעוקצים אותנו ולכאורה זה נראה כך שאנחנו נותנים לעשות אתנו כל מה שרוצים. מהיא הדרך הנכונה בכך? בתודה .

תשובה:

שלום וברכה,

הפירסום ברשתות גובל באיסור לשון הרע – גם באיסור לשון הרע אם יש תועלת בדברים אין איסור כאשר מתמלאים שבעה דברים שפירט החפץ חיים. בנוסף אם רוצה להציל את עצמו ושלא יעשקו אותו אין איסור לפרסם ברשתות, כדין עביד איניש דינא לנפשיה, שמותר לו לאדם להכות את חברו כדי להציל את ממונו כמבואר בשו"ע סימן ד, וכ"ש שיהיה מותר לפרסם עליו כדי להציל את עצמו. וראה בשו"ת מים עמוקים ח"ב סימן עז שפטר את האשה שקראה לאחד ממזר כיון שהיה עובר דרך חצרה ורצתה להציל את עצמה שלא יעבור בחצרה. מבואר שמותר לפרסם דבר שלילי כדי להציל את עצמו. 

אולם הבעיה שבדבר שלא תמיד הלקוח צודק, פעמים מתוך כעס חושב שהצדק איתו ונכשל באיסורי לשון הרע חמורים. ולכן יש להתייעץ תחילה עם חבר או רב לפני שמפרסמים נתונים שליליים ברשתות.

בהצלחה.

 

מקורות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל