פדיון כפרות עכשיו

הגדרת "דרכא אחרינא"

שאלה:

ידוע שאם יש "דרך אחרת" לא עוזר עצימת עיניים. האם בעצם כל פעם שלא מוכרחים ללכת נקרא שיש דרך אחרת? האם למשל מי שרוצה ללכת לטיול במקום מסויים שיתכן שאולי יהיה פריצות רשאי לומר שיעצום עיניו. או שבכה"ג מוטל לא ללכת [כמובן לא מדובר במקום מועד לפורענות בצורה תמידית (אמנם גם בזה יש לדון ברמות לכאורה)]

נ.ב לפני כמה ימים הערתי על מאמר "ונשמרתם" שהופיע באתר, ולא זכיתי למענה…בלינק כאן [אני רואה שהתגובה לא מופיעה]
https://din.org.il/2020/07/31/%d7%95%d7%a0%d7%a9%d7%9e%d7%a8%d7%aa%d7%9d-%d7%9e%d7%90%d7%93-%d7%9c%d7%a0%d7%a4%d7%a9%d7%95%d7%aa%d7%99%d7%9b%d7%9d/?unapproved=143940&moderation-hash=2f10e8273ff5e784972a890ae93c3c20#comment-143940

תשובה:

אם זה לא מקום מועד לפורענות זה נחשב ליכא דרכא אחרינא, שהרי אי אפשר לומר לאדם להסתגר בבית כל הזמן, ובמציאות בת ימינו תמיד קיים החשש שהזכרת. העיקר לא ללכת למקומות מועדים לפורענות.

[כרגע בחופשה קשה להשיג את הרב כותב המאמר שאינו מרבני האתר].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל