לתרומות לחץ כאן

ברכה בקול כשלא עונים אמן?

שאלה:

אישתי חילונית ואינה עונה אמן שאני מברך בבית,
השאלה אם עדיף בבית לברך בלחש שהיא לא תשמע ואז לא להכשיל אותה (כי היא לא עונה אמן) או לברך בקול בכל אופן?

תשובה:

בטח לברך בקול רם, שיהיה כמה שיותר דיבורי קדושה בבית, האשה שומעת, הילידם שומעים, הכל נספג, וזה נהדר, בסוף זה יחלחל. אבל אל תציק להם עם זה. כלומר אם אתה רואה שכרגע זה מרגיז מישהו, עדיף להמנע. תעשה הכל בנעימות.

בהצלחה רבה מאוד.

הצטרף לדיון

13 תגובות

  1. אני חייב להקשות ולשאול ,והרי על כל ברכה שהיא שומעת ולא עונה היא תענש משמים כמו כל עבירה אז למה לא עדיף לברך בלחש ? (אגב כך אני עושה לייד אנשים שלא נזהרים לענות כמו שצריך) תודה גדולה

  2. מאחר ולהגיד הברכה בקול יכשיל האשה באי ענית אמן,האם לא עדיף להגיד הברכה בקול ורק סוף הברכה מילה או שתיים-להגיד בשקט באופן שהם שומעים שהמברך אומר משהו,אבל לא שומעים מה הוא אומר,וכך שני הדברים ישתלבו בטוב ובנעימים.

  3. אין פה אבל עניין של הכשלה בזה שהיא לא עונה אמן?
    -ואותו תשובה גם שאני בעבודה ואני מברך ויש לידי חילוניים שלא עונים אמן?

  4. לענין קירוב יש הלכות אחרות. אם האשה אינה דתיה והילדים בסיכון, הדבר הכי נדרש זה להשפיע בבית תורה קדושה ברכות ואוירה יהודית. רק זה יקרב.

  5. תודה , אז בבית לברך בקול בכל מקרה, בעבודה אם זה לא מקרב אז רשמת שאין עניין מיוחד-השאלה אני אברך בקול (והם לא יענו אמן) אז הם יענשו על זה ולכן עדיף לברך בלחש?

  6. האם אפשר להתייחס נא גם למייל שלי,ובפרט מאחר שהמצב שהרב המזכיר וכתב שיש צדדים לכאן ולכאן-שאז לכאורה העיצה שכתבתי בואדי במקום.תודה מראש.

  7. במחילה על אי כושר ההסברה שלי.כתב הרב שליט"א שבענין קירוב יש חשיבות שהנמצאים הלא דתיים ישמעו ברכות קדושים וזה ישפיע על האווירה ועליהם לעט לעט.והדבר כל כך כדאי,שאף אם על ידי השמעת הברכה לא יענו אמן,בכל זאת מצד שולחן ערוך לקירוב רחוקים ,גובר ענין ההשפעה על ידי אמירת הברכה בקול מאשר להתכשל באי ענית אמן הנעלה.-ועל כך כתבתי שהיה עיצה על מנת לקיים שני הענינים,והוא שהמברך יגיד את הברכה בקול (ובזה ישפיע את הנרצה),אלא שבסוף הברכות הוא יגיד מילה אחת או שתיים בשקט,כך שה שומעים אמנם מבחינים שהוא ממשיך לומר משהו וגם לא יודעים בבירור מתי הוא גומר את הברכה לחלוטין-ומאידך,אבל לא שומעים מה הוא אומר וממילא לא יתחייבו ולא יכשלו בביטול עניית אמן,והכל יבוא על שלום.וידועים דברי הגר"א זצ"ל על שבעולם האמת יתבעו ממחל שבת אף הנטילת ידיים שהוא לא נטל.

  8. יכול להיות שזו עצה טובה, אבל לא הייתי מגביל אותו ומלחיץ אותו לכך, שיברך בבית וזה לצורך חינוך והם לא יענשו כי הם רחוקים ולא יודעים ולא מבינים כלום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל