לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

שכירות דירת נופש שלא היה מזגן

שאלה:

שכרנו מתחם לשבת והמחיר באמת היה מאוד זול יחסית המתחם היה מוזנח אבל תואם למחיר. שבאנו ביום ששי לא היה חשמל אחר זמן רב של המתנה ודחיות מצד המשכיר התברר שפיוז אצל השכן והחשמל מגיע ממנו והוא לא רוצה להרים אותו שהרבה פעמים המתחים מקצר אחרי תחנונים רבים שלנו הוא הסכים ולאחר שעה נפל שוב, התקשרנו לבעה"ב והוא אמר שנצמצם חשמל והשכן לא הסכים להרים ובעה"ב ניתק את הטלפון ולא ענה. לאחר תחנוננים מאוד מאוד גדולים השכן הסכים להרים את החשמל בתנאי שנשתמש בתאורה בלבד לא בפלטה ולא במזגנים שלא יפול החשמל של כמה שכנים וכך עשינו בשבת היינו ללא מזגנים בחום גדול והרבה לא נרדמו בכל זאת בחדר אוכל נשאר מזגן אחד מתוך שנים וכן שני חדרים שהיה בהם מזגן (אחד מחוסר שימת לב ואחד בכונה). אנחנו שילמנו מקדמה שליש מחיר ובירור שעשינו אצל השכנים זה קורה באופן מאוד תדיר שנופל אצלו החשמל וכך פקיע שמיה במושב ההוא. דבר ברור הוא שלא היינו שוכרים את הדירה במצב הזה על אף המחיר הזול לא היה לנו מקום לחזור ביום ששי שרוב מוחלט של האורחים (היינו תשעה משפחות) השכירו או נתנו את דירתם.
לאחר השבת אנו טענו שלא צריכים לשלם לו כלום ושיחזיר את המקדמה והוא אמר שנשאל את הרב ומה שיאמר נעשה ובכן זה מה שאני עושה עכשיו שואל את כבודכם.
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה,

צריך לשלם מחיר של דירה ללא מזגן. המחיר נקבע לפי היישוב של הדירה ולפי ימי הקיץ החמים. יש לכלול בתשלום את המזגנים שכן היו בדירה. והמחיר נקבע לפי המחיר שיש בחלק קטן מהמושכר עם מזגנים והשאר ללא מזגנים.

בהצלחה. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל