פדיון כפרות עכשיו

זמרים פסולים

שאלה:

שלום וברכה לרבנים המשיבים,
רציתי לדעת מה דעתכם על הפסק שיצא לפני מספר שנים בנוגע לזמרים (גם החרדים) שעורכים ערבי שירה בזמנים אסורים שלא לשמוע אותם גם באירועים כשרים ושלא להזמינם כלל או לפרסם את האירועים שלהם… https://images.app.goo.gl/NzbnEnBqwcoaz1LP8

בתודה מראש.

תשובה:

ברור שאין לתמוך בזמר שאינו מקפיד על כללי הצניעות, או שהוא מופיע בזמנים בהם המוזיקה אסורה כמו ספרית העומר ובין המצרים.

ערב טוב.

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. אני לא מדבר רק על בין המצרים או ספירת העומר אלא על שאר ימות השנה כמו שמופיע בפסק שבלינק…

    אני שואל גם כי אני רואה שיש ארגוני קירוב שמזמינים ומפרסמים באתרים שלהם את אותם זמרים פסולים, לארועים כשרים אומנם… אבל זה דבר שגדולי הדור כתבו עליו במפורש שלא לעשות…
    ואם כך אולי יש איזה פולמוס וצדדים להפך מהפסק הזה…

  2. בשאר ימי השנה ובצניעות, אי אפשר לומר שיש איסור. יש הנהגה ציבורית להמנע מערבי שירה כהוראת רבותינו אבל לומר שיש בזה איסור של ממש זה לא מדוייק.

  3. אחדד דברי, אני גם חושב שערבי שירה אסורים על פי האמור בסי' תקס, אבל אם מדברים מצד דין זה של אבלות החורבן יש לך בעיה בכל נגינה שאינה של מצוה ואין בה צורך נפשי לשמחה ולשחרור, ולא מצינו שהחמירו בזה למעשה בזמנינו, ממילא נשאר הנושא של הקלות ראש והצניעות, ובזה קשה לתת גדרים כאלו הקובעים שאדם מסויים פסול ואסור לשמוע את המוזיקה שלו בהקלטות וכו'. ללכת לערב שירה, חד משמעית לא, אבל לפסול אדם שמופיע לפי גדרי הצניעות, לא צריך למהר.

  4. אז מה הכוונה של הפסק הזה שמפרסמים בחוצות כל שנה? הרי הדברים כתובים בברור שלא לתמוך בזמרים גם לא בארועים כשרים…
    בנוסף צריך לחדד, אתם כותבים "ולא מצינו שהחמירו בזה למעשה בזמנינו" – אכן בשמיעת מוזיקה כל איש בביתו שלו אמרו ללמד זכות על הדור כי חלש וכד' וכל העניין של הקולא היא לאנשים יחידים ששומעים כי באמת קשה להמנע מזה
    אך בערבי שירה אמרו גדולי ישראל בפסק המצורף ובעוד עשרות מקורות שודאי אין שום מקום להקל וכל המקום להקל הוא בשמיעת יחידים

  5. אני רואה שלא הבנתם את כוונתי, לא אמרתי שערבי שירה כשרים זה בסדר, ולא אמרתי שאפשר ללכת לשם, אמרתי משהו אחר! שכאשר אנחנו דנים על האדם, האם הוא אדם פסול ואסור לשמוע את שיריו בבית, אין לקבוע כך פסול על אדם כאשר בסך הכל הוא נוהג באופן זה.

  6. הבנתי את זה…
    לשמוע שירים בבית זה דבר אחד
    ולהשמיע בארועים שונים את שיריהם של אותם זמרים זה דבר שני
    בפסק נאמר שלא להשמיע את שיריהם של זמרים שעורכים ערבי שירה בזמנים אסורים (והכוונה לא רק לבין המצרים וספירת העומר) גם בארועים כשרים כדי שלא לחזק את ידם…

    והרי קשה על זה, שכמעט ואף אחד (גם מהחרדים ביותר) לא ממש עושה כך כי כמעט כל הזמרים החרדים עושים ערבי שירה אסורים…
    בנוסף ארגוני קירוב ידועים ביותר (בלי להזכיר שמות) מזמינים את אותם זמרים לארועים שלהם…

    השאלה שלי – איך כל זה קורה?

  7. אני ראיתי שלא עיינתם בפסק אז אני יעתיק ממנו את החלק הנצרך: "הזמרים המופיעים במקומות אלה, אין להזמינם לכבדם לשיר בשום אירוע, וכן אין לפרסם אירוע שהזמרים משתתפים בו, כולל תפילות ואירועים כשרים בכדי שלא לחזק ידי עוברי עבירה"
    אם כך משמע שלא לשמוע את שיריהם גם בארועים כשרים וכמובן שלא להזמינם…
    וזה כמעט לא קורה בשום מקום לצערינו… וקשה מאוד למצוא זמרים כשרים לחתונות וכד'..

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל