לתרומות לחץ כאן

שידוכים של כהן בעל תשובה

שאלה:

שלום רב לכבוד הרבנים המשיבים שליט"א,
כהן חוזר בתשובה שיוצא לשידוכים , מסתמא גם נפגש עם חוזרות בתשובה…
ולכל חוזר בתשובה יש עבר של זוגיות באיסור וכיוצא בזה…
השאלה היא – האם הכהן מחוייב לשאול את המשודכת אם היה לה יחסי אישות עם גוי (שאז יש לה דין של זונה ואסורה לכהן) או שיכול לא לשאול ועל צד הספק/חזקה שהרוב יהודים בארץ אז מסתמא היתה עם יהודים וכו'…??

או שחייב לשאול ??

תשובה:

שלום רב,

אם המשודכת בארץ ולא הסתובבה מדי הרבה בחו"ל, לענ"ד אין לו מחוייב לשאול אותה אין סיבה לחשוש שמא היא אסורה לכהן וגם שלא תשים לב לכך כאשר היא נפגשת עם כהן. אולם בחו"ל זו שאלה כבדה, וברור שצריך לשאול אותה, משום שבציבורים מסויימים בחורה בגיל כזה כבר נחשב לחזקה שהיא בעולה (חזקת הנהגה שכך נוהגות כל הבחורות בגלאים הללו) ורק השאלה היא למי היא נבעלה, ומאחר שהמקום הוא משום שרובם פסולים – רוב גויים לכן מעיקר הדין בחורה כזו אסורה לכהונה עד שתאמר שהיא כשרה. וגם כך עדיין טעון ביאור כיצד ומדוע היא תהיה נאמנת, אבל זה ברור שבלי אמירה שלה מעיקר הדין היא אסורה, לכן בחורה מחו"ל ודאי שחייבים לשאול אותה. 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. כן , אבל אם באמת הכהן הזה לא שואל את המשודכת שגרה בארץ ולא טסה לחו"ל וכו'… ואז אחרי שמתחתנים ויש ילדים ואוהבים אחד את השני וכו'… פתאום במשיחה לפי תומה תספר שהיה לה פעם גוי וכו'… אז הלך כל המשפחה והתפרקה החבילה ! לא חבל כל העוגמת נפש הזאת של הבעל האשה הילדים וכו'…

    למה לא נגיד שהוא חייב לשאול ???

  2. זה שיקול שלו. אם הוא חושש שישאל. אני לא יכול לומר שהוא חייב לשאול כדי לחסוך סיכוי של עגמת נפש. אם הוא חושש שאולי ואולי שישאל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל