שאלה:
שלום רב
מה שהבנתי שנוהגים לברך שהחיינו על טלית חדשה בברית כדי לצאת לכל הדיעות (גם לחולקים על הרמבם) ושאלתי א"כ מדוע מברכים שהחיינו שוב בברית (לספרדים מיד אחרי החיתוך) אם כיוונו בטלית ואם לא מכוונים בטלית על הברית אז מה הרווחנו בדבר?
תשובה:
מנהג ארץ ישראל לברך שהחיינו בברית מילה ולא חוששים בזה לברכה לבטלה. אבל ברור שמי שחושש לא מברך פעמיים, אלא רק בשעת הברית עצמה הוא מברך שהחיינו ומכוון לפטור גם את הטלית. אם בירך על הטלית קודם לא יועיל כלום כמובן.
ישר כח, ברצוני עוד לשאול אם אבי הבן הוא המוהל ונוהג כמנהג חלק מהספרדים שמברך שהחיינו קודם המילה (כמובא בט"ז ובספר אות הברית) איך ינהג לגבי הטלית?
מתי שמברך שהחיינו מצד הברית יכוון גם על הטלית.
השאר תגובה