לתרומות לחץ כאן

גוי שעושה מלאכה במשכונו שאצל ישראל

שאלה:

בסימן רמה סעיף ה מבואר שמותר לגוי לאפות (אפי' לישראל) בתנור שמשכנו לישראל בחובו "לפי שהוא ברשות האינו יהודי,ואין לישראל חלק בו" ובסימן שכה סעיף א כתוב שאסור לתת לגוי משכונו אם יוציא מרשות לרשות אפי' ביחד לו מקום(רמ"א) מסביר המשנה בשם המ"א ס"ק ח דחפץ הממושכן אצל ישראל הוי כשלו א"כ גם בתנור נאמר כך

תשובה:

מפורש בשו"ע בסי' שכה שהנקודה היא שבדבר המיטלטל – חפץ שאינו ניכר מי בעליו, חוששים שהרואה יחשוב שהוא של היהודי, בשונה מתנור [בזמנם זה היה מבנה של ממש, ששם ניכר שזה שלו וזה ברשותו.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אני מתכוין לשאול לפי מה שהמשנ"ב כותב טעם שחפץ הממושכן אצל ישראל הוי כשלו(האם מתכוין כאן לכעין בע"ח קונה משכון)

  2. הוא מתכוון דוקא לחפץ מיטלטל שנמצא בבית הישראל ותחת שליטתו, בשונה מתנור הנמצא בבית הנכרי ומשמש אותו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל