לתרומות לחץ כאן

לא תשא

שאלה:

איך חוזרים בתשובה על עון ״לא תשא שם השם לשווא ״
במובן של מילה לא מכבדת
האם יש חילול השם חלילה בדבר כזה ?
והאם זה מתכפר ביום הכיפורים
שזה נעשה בשוגג ולא במזיד ?

כלומר לא ידעתי שיש איסור כזה או שיכול להיות שלא ידעתי דינים כלפי איסור כזה וחומרת העונש והתוצאות של העברה המסוימת שאני עובר עליה

אם זה לא כמו שתיארתי אז לצערי זה היה מזיד ( שאמרתי לא משנה מה החטא על זה אפילו שאני לא יודע )

האם זה הגדרה של שוגג ?

תשובה:

אינני רואה הגיון שזה יחשב שוגג, מי שאומר מילה לא מכבדת כלפי שמים מן הסתם מבין שהוא לא בסדר, אבל ודאי מועילה על כך התשובה, ברגע שאתה מתחרט ומקבל לעתיד בעזרת ה' להרבות כבוד שמים, עוונך כופר ואתה טהור ונקי.

שבת שלום ומבורך.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. בס״ד
    דבר כזה נחשב חלק ממצות עשה של ״יראת ה״ לא להוציא שם שמיים לבטלה בהקשר לא רלוונטי? (מילה לא יפה כינוי גנאי..)
    ברור להכול שאין כאן שבועה.
    לעשות תשובה אמיתית מהלב לא לחזור לחטא לבדוק למה הגעתי למצב כזה להצטער ולעבוד את השם טוב יותר זה חלקי התשובה ?
    אם זה מצוות עשה כתוב ״אינו זז עד שמוחלין לו״

  2. כוונתי , על מה אדם עבר אם דיבר ככה ? שהיה לבדו לגמרי הוציא מילה לא יפה כלפי השם והזכיר שם מפורש
    האם זה לעבור על מצוות עשה של ״יראת ה״ הוצאת שם שמיים לבטלה ?
    כי לא תשא זה לשון שבועה
    או שמא עבר על קללה שגם זה שונה …

    האם מעשה כזה של דיבור לא יפה נמחל במקום לבן אדם שעושה תשובה ?

  3. עבר על לא תשא שזה לא רק בשועה אלא בכל הוצאת שם לבטלה, וגם אולי הוא בכלל מגדף, וכפי שכתבתי בכל מקרה מועילה תשובה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל