לתרומות לחץ כאן

שמיטה בבנין משותף עם דיירים חילונים

שאלה:

דורשים ממני לשלם עכשיו תשלום לועד בית לשנה ואצלנו עובד גוי בגינון האם זה פוטר אותי מלהפקיר את הגינה בפני שלושה? ואם צריך להפקיר האם אפשר לעשות זאת עכשיו או להמתין לסוף השנה?

תשובה:

שלום וברכה

יש להפקיר את חלקך ברכוש המשותף בפני שלושה מאוהביך לפני שנת השמיטה, הפקר זה יחול רק לשנה זו, ומלבד זאת, אם יש חברה שמפעילה את הגנן, שלח מייל לחברת התחזוקה, בו תכתוב: הואיל ועל פי דת ישראל אסור לטפח את הגינה בשנת השמיטה [תאריך פלוני עד פלוני] והואיל ואינני יודע מה אתם מתכוונים לבצע בשנה זו בגינה המשותפת, אני מצרף את תשלום ועד הבית המוטל עלי תוך התנייה שמבחינתי הוא אמור כולו לשמש לשאר הוצאות הרכוש המשותף שאינן נוגעות לגינה. מבחינתך זה מספיק.

אפשר כבר עכשיו.

מקורות:

אדם שגר בבנין משותף עם שכנים שאינם שומרי תורה ומצוות ורוצים לעבוד בגינה בשנת השמיטה עי' שו"ת משנת יוסף ח"א סי' מב שכתב שאם עושים של מלאכות דאורייתא, עליו להפקיר את חלקו רק לשנת השמיטה [עי' טור או"ח סי' רמז שכתב לגבי שביתת בהמתו, שניתן להפקיר רק לשבת]. אולם אם הם עושים מלאכות דרבנן אינו צריך להפקיר משום שהגדר הוא בדרבנן הוא שהאיש עצמו אסור לו לעבוד. וראה בשו"ת מנחת שלמה סי' נא. וראה עוד בילקוט יוסף מצוות התלויות בארץ עמוד קלה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל