לתרומות לחץ כאן

פריצת מסגרת עו"ש בחשבון משותף – מריבה

שאלה:

בס"ד
קיים חשבון משותף שרשומים בו: אבא שלי (כיום סיעודי) , אני ואחי שהוא אברך עם משפחה. הכסף שנכנס הוא פנסיה +קיצבת זיקנה של הביטוח הלאומי. מזה מנוכים כל חודש הוצאות שוטפות של ההורים והחזרי הלוואות שאבא לקח בעבר הקרוב. כמו כן אחי מקבל עזרה כספית קבועה של 2000 ש"ח.
לפני מספר שנים אחי האברך קיבל מאבא שלנו רשות גישה והרשאה בכספים בחשבון המשותף , ואני לא. שניהם לא יידעו אותי ביודעין מסיבה שלא ברורה עד היום.

אלא מאי? החשבון נכנס ליתירת חובה מטורפת והבנק הפך את אבא ואת אחי כמוגבלים בחשבון לפי החוק. אני בחסדי השם לא נכנסתי תחת ההגדרה כי יש לי חשבון אישי נפרד שמנוהל בדקדקנות.

אבא ואחי ביקשו ממני בבהילות לטפל בבעיה , ואני עם הבנק בצורה מדורגת שיקמנו את החשבון.

אבא בנתיים הפך לסיעודי מרותק למיטה, ואני נתבקשתי לטפל בכל העניינים הכספיים : כעת בא שוב אחי האברך ומבקש לתת לו כספים על חשבון מסגרת העו"ש שבחשבון , חרף ההסברים שלי על מצבו של אבא ושהכספים נועדו כבטחונות למצבו, וגם התיסבוכת שיצר בעבר בגלל חוסר יכולת שלו להחזיר כספים שלקח הביאה לסיכסוך משפחתי ביננו. והוא בשלו.

אני עומד על כך שהמסגרת לא תיפרץ ולא יילקחו כספים שאין באפשרות אחי להשיבם (אברך !) מה גם שאין לי רצון להפוך כשותף מוגבל בחשבון כפי שקרה בעבר לאבא ולאחי.

לדעתי אחי הגזים בדרישתו. מה דעתכם?

תשובה:

חד משמעי אתה צודק. מה שיש ואבא הרשה לו לקחת שיקח, אבל להכניס את אבא לחובות לא יעלה על הדעת. רק במקום לרב עדיף שתציע לו שהיות ומדובר בשאלה מורכבת שנוגעת גם לכבודו ומעמדו של אבא ובכלל לדיני ממונות כי אין לקחת כסף שלא יודעים מנין מחזירים, תציעו את הדברים בפני רב מוסכם ומה שהוא יגיד מקובל על שניכם. אסור לעשות מריבות במשפחה, זה נורא ואיום ויש להמנע מכך לחלוטין ממש.

בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל