לתרומות לחץ כאן

ברכת המוציא על לחם חיטה ללא גלוטן

שאלה:

שלום ברצוני לשאול בנוגע ללחם שנעשה מקמח חיטה ללא גלוטן כלומר שנעשה מעמילן חיטה ללא גלוטן מה ברכתו?

תשובה:

כיון שזה עשוי דגן זה המוציא, הנדון לגבי מצות מקמח כזה, הוא משום שהעיסה אינה ראויה להחמיץ, ויש כלל "כל שאינו בא לידי חימוץ אינו בא לכלל מצה", אבל לגבי ברכות הנהנין אין כל הבדל בענין זה.

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. זה טעות…. זה לא חיטה שהוציאו לה את הגלוטן.. זה עמילן חיטה… וזה לא איזה מרכיב סודי בחיטה..וזה לא כמו וויטמנים, זה החלבון של החיטה.. ואי אפשר להוציא רק את החלבון הגלוטני.. מוציאים את כל החלבון.. כך שחלה אולי צריך להפריש כי יש בזה עדיין טעם חיטה.. המוציא זה לא.. כי כמו שעל הסובין לא מברכים המוציא, גם על עמילן לא. כי פשוט שחלבון זה מרכיב עיקרי, וכל שכן בשביל לברך המוציא.. לכאורה בהלכה צריך לברך שהכל..

  2. אכן זה תלוי במה מדובר והשואל סתר את עצמו מיניה וביה, קמח חיטה ללא גלוטן זה קמח חיטה, ובהחלט קיים כזה מוצר בשוק, עמילן חטה זה אכן רק עמילן שברכתו שהכל.

  3. לדעתי לא קיים מוצר בשוק קמח חיטה ללא גלוטן בלי להפוך את הקמח לעמילן.. כך שאכן מוציאם ממנו את כל החלבונים ע"י תהליך רחיצה והשרייה של הקמח ואז כל החלבונים עולים למעלה אח"כ העמילן שוקע למטה.. ואכן חשוב לדעת מה ברכתו כי לפי הרבנים שאני שאלתי בכל זאת העמילן הוא מרכיב ברובו את החיטה וברכתו המוציא כמו בקמח.. ייש כח

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל