לתרומות לחץ כאן

מסחר בבשר חזיר

שאלה:

בס״ד
שלום וברכה !
האם מותר לסחור בדבר אחר (חזיר) ?
כגון להוביל הסחורה ולחלקה ממקום למקום .
נא לציין מקורות.

תשובה:

החזיר אסור באכילה ומותר בהנאה, כך שאין איסור לעשות משלוח מזדמן בבשר חזיר, אבל לעסוק בכך בקביעות ובכוונה תחילה אסור, שהרי אסור לעשות מסחר במאכלות אסורות.

מקורות:

שולחן ערוך יורה דעה הלכות מאכלי עובדי כוכבים סימן קיז סעיף א

כל דבר שאסור מן התורה, אף על פי שמותר בהנאה, אם הוא דבר המיוחד למאכל אסור לעשות בו סחורה (ל' המחבר), (או להלוות עליו) (ת"ה סימן ר') (ואפילו לקנותו להאכילו לפועליו עובדי כוכבים אסור) (כך משמע מב"י מהגהות מיימוני פ"ח דמאכלות אסורות), חוץ מן החלב, שהרי נאמר בו: יעשה לכל מלאכה (ויקרא ז, כד). ואם נזדמנו לצייד חיה ועוף ודגים טמאים,  (וכן מי שנזדמנה לו נבלה וטריפה בביתו), (טור), מותר למכרם ובלבד שלא יתכוין לכך. הגה: וצריך למכרה מיד, ולא ימתין עד שתהא שמנה אצלו (ב"י בשם א"ח). וכן מותר לגבות דברים טמאים, בחובו, מן העובדי כוכבים, דהוי כמציל מידם (רשב"א בתשובה). ואסור למכור לעובד כוכבים נבלה בחזקת כשרה (טור). (ועיין בחושן המשפט סימן רכ"ח). וכל דבר שאין איסורו אלא מדבריהם, מותר לעשות בו סחורה. 

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. חשוב לציין כי במידה ומדובר בחלוקת החזיר למסעדות או מהמסעדה לבית הלקוח הרי שנכנסנו לשאלה עצומה נוספת של לפני עיוור ומסייע

  2. ניתן לכתוב כהערה בתשובה שהשואל הוא בחו"ל. זה הבדל גדול. מי שקורא את השו"ת באתר לחא היה יודע שזה מחו"ל אלמלא התגובות וזה יכול לגרום לבלבול.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל