לתרומות לחץ כאן

טבעול ותחליפי בשר בתשעת הימים

שאלה:

שלום. כידוע ישנם ברשתות השיווק תחליפי בשר קפואים בצורת המבורגר, נקניקיות, שניצל וכדומה, שאמורים לחקות את המאכל האמיתי. לפי מה שטעמתי בשנים האחרונות הצליחו לקרב את הטעם למקור אפילו יותר. האם לאור זאת יש צד להורות להימנע ממוצרים אלו בתשעת הימים? תודה.

תשובה:

אנחנו לא גוזרים גזירות, ונראה שכל אדם גם מבדיל היטב בין הדברים, וזה בדיוק מה שמתאים לימים אלו, מצד אחד לתת לילדים אוכל מזין ומצד שני לשמור את דיני אבלות החורבן.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. דומני כי נכתב כאן בעבר שלמרות שאין כוח בידינו לגזור גזירות ולכן זה לא אסור אך זה מצד שני זה גם לא ראוי. (שמעתי פעם הגדרה בנושא אחר וחשבתי לדמות לכאן. כאשר ס"ת הוא לא כשר – הוא פסול. כאשר בשר הוא לא כשר – הוא טרף. קשה להגיד על הנושא שלנו שהוא טרף אך זה פסול)

  2. סליחה אבל אם אפשר הבהרה, מכיוון שכתבת "לתת לילדים אוכל מזין", האם התכוונת בדווקא שלילדים מותרים תחליפי בשר בתשעת הימים ואילו למבוגרים ראוי להמנע, או שאין חילוק? אני עצמי אוכל את הדברים האלה על בסיס כמעט יומי בימים רגילים.

  3. הכוונה היתה כי אמנם זה לא משמח ולא על זה היתה הגזירה (שאגב גם על זה יש לדון בארוכה. מי שאוהב מוצרי חלב ובעבורו השמחה הגדולה היא בלינצ'ס כל יום וביו"ט אוכל חתיכת בשר רק בשביל לצאת יד"ח וכי יאסר לו לאכול חלבי היום? או שיותר לו בשרי? ברור שלא. המנהג היה משום ביטול הקורבנות) אך האם זה ראוי שכאשר אסור לנו לאכול בשר – לחפש "תחליפים" בשביל לא "לספס" את הטעם הטוב? בטלה דעתי אך לא זכיתי להבין למה זה לא יהיה מעין "נבל ברשות תורה" (כמובן שזה לא ממש עד כדי כך אבל אדם שדוקא כשאסור הוא לא יכול לחכות את השבוע הזה ובוער לו "לטעום את הטעם" לא מריח לי טוב לענ"ד)

  4. אני לא חושב שמי שאוכל שניצל סויה בא לחפש תחליף לבשר, הוא רק רוצה לאכול משהו חם בצהריים או בערב, אין לזה כל קשר עם בשר לא בטעם ולא בתודעה, זה אוכל פשוט שאנשים אוכלים כשאין להם משהו יותר מוצלח לאכול. חוזרים מהעבודה ואין זמן להכין משהו וכו'…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל