לתרומות לחץ כאן

לתבוע יורשים על חוב אביהם וחוק התיישנות

שאלה:

א. אשתי פוטרה לפני מספר שנים ממעסיק פרטי אחרי 20 שנה עבודה, והוא לא שילם לה את הפרש הפצועים מעבר להפרשות הגמל במשכורת החודשית שמגיעים לה על פי חוק, והוא חתם לה על התחייבות לשלם כאשר יהיה לו את הכסף.
לפני מספר חודשים הוא נפטר ללא תשלום החוב, האם מבחינה הלכתית אנחנו זכאים לקבל את החוב מהעיזבון או מהיורשים?

ב. אם כן, האם אתם יכולים לתת לנו אישור לתבוע את החוב בבית הדין לעבודה של המדינה? מאחר וצריך להוציא צו מניעה מיידי נגד הצו ירושה שהם עומדים לקבל בימים הקרובים, והיורשים מושכים את הזמן ומתחמקים מלהתדיין איתנו כנראה עד שהם יקבלו את הצו ירושה ויחלקו את הכסף בניהם ואז לך תמצא אותם כל אחד בפינה אחרת בארץ וחלק בעולם.

וכן מפני שנשאר לנו חודשים בודדים להתיישנות שלאחר ה- 7 שנים שהחוק מתיר לתבוע את פיצויי הפיטורין, וכאמור היורשים ממסמסים את הזמן, והדבר היחידי שמונע את ההתיישנות על פי החוק זה פסק לתשלום החוב של בית הדין לעבודה הממשלתי.

תשובה:

שלום וברכה,

אם הנפטר השאיר נכסים – מטלטלים או קרקעות, חייבים היורשים לשלם את החוב. אם לא הותיר נכסים הבנים לא חייבים לשלם מכיסם.

מותר לך להוציא צו מניעה נגדם אבל אסור לך לתבוע בבית דין לעבודה. ולכן אחרי שתעשה צו מניעה בבית משפט עליך להתחיל את הליך התביעה בבית דין רבני, ותבקש מהבית דין שיזרזו את התביעה, כדי שלא יעבור הזמן. אם היורשים לא ירצו להתדיין בבית דין רבני בית הדין ייתן לך היתר לפנות לכל מה שתרצה, ואז תוכל להמשיך את התביעה בבית הדין לעבודה.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל