לתרומות לחץ כאן

מעבר דירה וברכה על רהיטים בתשעת הימים

שאלה:

בגלל שזוג מתחתנים ממש קרוב לתשעה באב בקשו שנפנה את הדירה בתוך תשעת הימים, אנחנו בעיקרון רוצים להיכנס לדירה ששייכת לנו, אך כפי שקראתי פה עדיף לא להיכנס לדירה בתשעת הימים –
א. אם אני מכניס את כל הריהוט ותכולת הדירה בתשעת הימים ונכנס רק אחרי ט' באב זה נקרא לא להיכנס או שכבר אין בזה עניין? (נשאר אצל ההורים עד אחרי תשעה באב.)
ב. אם עדיף שניכנס אחרי ט' באב האם גם עדיף לומר להובלה של הריהוט החדש שיבואו רק אחרי ט' באב או שעד כמה שאני לא חי בדירה זה בסדר שיבואו בתשעת הימים.
ג. לא כל הריהוט ומוצרי החשמל מגיעים עכשיו בזמן הקרוב, (מיטות מגיעות עוד כחודש וכדו') האם מברכים הטוב והמטיב פעמיים או רק אחרי שהכל מגיע? (מוצרי החשמל חדשים ויש לנו שמחה מהם, לכן פשוט לי שמברכים אך אם אני טועה אשמח לדעת)
ד. מתי שעת הברכה, והאם מברכים בתשעת הימים.
אשמח לדעת איך לפעול פה בכל העניין.

תשובה:

שלום וברכה

1. אפשר להכניס את החפצים כיון שאתם צריכים לפנות את הדירה, במצב כזה גם מותר להכנס לגור, אלא שאם נוח לכם אצל ההורים, עדיף, משום שלא מסמנא מלתא כלומר סימן טוב להכנס בימים שמחים וטובים…

2. עדיף לקבל את הריהוט החדש אחרי תשעת הימים, קבלתו היא בעצם סיום הקנייה ולא קונים דברים יקרים ומשמחים מראש חודש אב. אלא אם כן יש איזה הפסד, שאחר כך לא יביאו מיד ותשארו בלי דברים נחוצים.

3. תברכו פעם אחת על הכל בעת הגעת הכלים הכי חשובים ומשמחים.

4. אפשר לברך הטוב והמטיב בתשעת הימים, רק שהחיינו לא מברכים, אבל אם תדחה את הגעתם כמובן יש לברך כשיגיעו.

שיהיה לכם ישוב טוב ורק שמחות ונחת בבית הזה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל