לתרומות לחץ כאן

הפרעת אכילה חמורה – צום כיפור

שאלה:

ראיתי שאלה באתר מהעבר וזו לשונה.
לכבוד הרב שלום וברכה,
אני סובלת מהפרעות אכילה מזה שנים רבות כאשר לפני שנתיים הייתי באשפוז יום כשנה והיום אני במעקב שבועי של דיאטנית ופסיכולוג. שאלתי היא כזאת – הם מתנגדים בכל תוקף שאצום גם נגד אכילת שיעורים היות ואסור לי לשקול/למדוד אוכל כי זה מגביר לי את האובססיה וההתעסקות מול אוכל. מאוד קשה לי שאני נאלצת לאכול רגיל ביום הגדול הזה וייסורי המצפון לא מרפים בפרט שזה קשור לאכילה שדווקא ביום שהקב"ה אמר לא לאכול אני ה"בהמה" אוכלת ועוד יותר מתסכל אותי שאני אחראית לזה כי אם הייתי מצליחה לשמור על התפריט ולא לרדת במשקל אולי היו באים לקראתי לגבי יום כיפור. איך אני מצליחה לעבור את היום הזה בלי להלקות את עצמי??

תשובה:
אסור לך לצום, וזו המצוה שלך עכשיו! תשמחי עם כל נגיסה.
עד כאן
לא הבנתי איזה היתר יש לה לאכול, זה פיקוח נפש? צורך טיפול נגד הפרעת אכילה זה היתר לא לצום? גם לא לשיעורים כי זה מגביר את האובססיה כפי שהיא כתבה? משונה מאד. אשמח להסבר.

תשובה:

בהחלט, זה עשוי לגרום לרגרסיה חמורה בטיפול ולהביא להרעבה עד מוות כפשוטו, זו לא הכרעה שקיבלתי מדעת עצמי, שמעתי כך גם מרבנים גדולים, ביניהם הגרש"א שטרן רב מערב בני ברק ועוד, בכנס רבנים בערב יום הכיפורים לפני שנים מספר. כמובן לא מדובר בהפרעה קלה אלא באנורקסית שעל פי חוות דעת רופא אסור לה לצום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל