האם מותר לאשכנזים לכבס במוצאי תשעה באב בשעת הדחק (יש נופשון בי' אב על הבוקר) וכן לגבי גילוח?
תשובה:
אינני מכיר צד קולא בזה כלל.
שנזכה לראות בנחמת ציון וירושלים.
רבני בית הוראה
הצטרף לדיון
5 תגובות
נתפלל ונתחזק ונקרב ביאת משיח ואז נוכל לכבס גם בתשעה באב עצמו!! (הנופש אולי יתבטל…..)
….אכן כך,אם השנה לצערינו לג' בעומר התהפך, ואחר כך שבועות לצערינו התהפך,אז יש לקוות לשמחתינו גם המועד הבא ט'באב יתהפך בעזרת גואל ישראל.
"…שום צד קולא בזה כלל"-והנה הביאור הלכה בד"ה עד חצות מביא מהמאמר מרדכי דמסתימת מרן והרמ"א יהיה מותר הרחיצה והתספורת ושכך התיר גם השיורי כנסת הגדולה,-וגומר הביאור הלכה שמכל מקום קשה להקל מאחר שכמה אחרונים בזמנו העתיקו למעשה לחומרא-ואמנם זה במקרה רגיל.אבל במקרה של נסיעה למחרת מנא לן?ואכן בקובץ מבית לוי עמ'לח' מתיר בשעת הדחק כזה בדיוק הכיבוס והרחיצה.-בהערכה ובהוקרה ושניזכה ליום טוב.
אמת, בקובץ מבית לוי התיר בשעת הדחק למי שנוסע מיד למחרת למקום רחוק לכבס את הנצרך.
ובנוסף לבני ספרד כתב באור לציון פכ"ט וכו' להתיר כהשיורי כנסת הגדולה.ואמנם הביא שיש בני ספרד המחמירים על פי המועד לכל חי.–מכל הנ"ל לכאורה אולי נראה ששמא אפשר בכל זאת למצוא איזה צד קולא בכלליות.באהבה וביראת הכבוד.
נתפלל ונתחזק ונקרב ביאת משיח ואז נוכל לכבס גם בתשעה באב עצמו!! (הנופש אולי יתבטל…..)
….אכן כך,אם השנה לצערינו לג' בעומר התהפך, ואחר כך שבועות לצערינו התהפך,אז יש לקוות לשמחתינו גם המועד הבא ט'באב יתהפך בעזרת גואל ישראל.
"…שום צד קולא בזה כלל"-והנה הביאור הלכה בד"ה עד חצות מביא מהמאמר מרדכי דמסתימת מרן והרמ"א יהיה מותר הרחיצה והתספורת ושכך התיר גם השיורי כנסת הגדולה,-וגומר הביאור הלכה שמכל מקום קשה להקל מאחר שכמה אחרונים בזמנו העתיקו למעשה לחומרא-ואמנם זה במקרה רגיל.אבל במקרה של נסיעה למחרת מנא לן?ואכן בקובץ מבית לוי עמ'לח' מתיר בשעת הדחק כזה בדיוק הכיבוס והרחיצה.-בהערכה ובהוקרה ושניזכה ליום טוב.
אמת, בקובץ מבית לוי התיר בשעת הדחק למי שנוסע מיד למחרת למקום רחוק לכבס את הנצרך.
ובנוסף לבני ספרד כתב באור לציון פכ"ט וכו' להתיר כהשיורי כנסת הגדולה.ואמנם הביא שיש בני ספרד המחמירים על פי המועד לכל חי.–מכל הנ"ל לכאורה אולי נראה ששמא אפשר בכל זאת למצוא איזה צד קולא בכלליות.באהבה וביראת הכבוד.
השאר תגובה