לתרומות לחץ כאן

זיוף בדיקת קורונה במטוס

שאלה:

שלום, המשפחה שלי הזמינה טיסה לחו"ל. בחזור בחו"ל אנחנו צריכים לעשות בדיקות קורונה לפני שעולים למטוס לישראל. המחיר של הבדיקה גבוה מאוד(כמה אלפים לכל המשפחה). ההורים שלי החליטו שהכי חכם יהיה לזייף בדיקות לכל המשפחה, אני חוששת שיש פה גניבת דעת אפילו שזה גויים. מה עליי לעשות? להתחיל לשכנע את המשפחה שלי לעשות בדיקות זה כמעט בלתי אפשרי. לשקר זה גם בלתי אפשרי בכלל. האם מותר לי לזרום עם המשפחה או שעליי להתנגד לא משנה מה?
תודה רבה!

תשובה:

זה לא נושא של גניבת דעת מגויים, יש כאן בעיה שהווריאנט הדלתא בא עכשיו לארץ מחו"ל על ידי נוסעים "חכמים" מסוג זה, והמחלה מתפשטת במדינת ישראל, והיא עשויה חלילה לגבות חיים. בעיני חובה להבדק היטב ולהכנס לבידוד כפי ההנחיות בלי חכמות כדי שלא לסכן חלילה אף אחד!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. בהמשך נבדקים בארץ. כשניכנס יש בדיקה פה כך שזה לא באמת מסכן אזרחים.
    השאלה מה עושים פה עם עניין של הגניבת דעת כי כמו שהסברתי אין לי ממש שליטה על העניין כי סה"כ אני כפופה להורים שלי שהחליטו את זה ואין לי ממש דיבור בנושא. אבל אני גם מפחדת שזה אסור, אז מה לעשות?
    תודה רבה רבה!

  2. ודאי זה מסכן, נניח שנכנסים ונמצאים חיוביים, היו אנשים נוספים על המטוס! בקורונה לא משחקים עושים מה שנדרשים. תגידי להורים שהרב אומר שצריך לעשות כפי הדרישות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל