לתרומות לחץ כאן

שכן שמעכב שלא ירחיבו על גביו

שאלה:

לשכן מתחתינו יש חצר גדולה ובחצר שלו הדייר לפניו הוסיף עוד חדר ע"י בנייה, צמוד למטבח שלנו יש המשך של הגג שלו (יש לציין שהגג שלו יותר גבוה מהרצפה שלנו כ20 ס"מ) ואנו רוצים מאוד לפתוח ולצאת מרפסת אך הוא לא מוכן בשום פנים ואופן בטענה שזה החדר שינה שלו וזה יכול להפריע לו מבחינת רעש ופרטיות, אנחנו מצדינו ניסינו לדבר אל ליבו ולהתחייב לו שלגבי הפרטיות אנחנו נשים גדר במבוק גבוהה לכל אורך המרפסת בכיוון שלו שתסתיר את כל האזור שלו, ולגבי הרעש הסכמנו להתחייב אצל עורך דין לשמור על השקט ולא לאפשר לילדים בימבות (יש לציין שאנחנו אנשים יראי שמיים). אך שום דבר לא עזר, הוא גילה כלפינו שרירות לב אף על פי שהשיחה נעשתה בנועם ובדרכי שלום.
לאחר השיחה אתו, התברר לנו אצל עורכי דין, מהנדס ואפילו במועצה המקומית שהזכות שלנו לצאת מרפסת מעליו היא גם שלנו ואפילו יש מצבים בהם הוא גם אינו גורם מעקב לדבר, ככל שעובר הזמן ואנו שומעים עוד ועוד גורמים, מתחזקת אצלנו העובדה שזו זכותנו המלאה והוא אינו יכול לסרב לנו , ביחוד שהגג הזה נמצא ממש כהמשך לבית שלנו ומפריע לנו באסתטיקה של הנוף (לראות אספלט בנוף זה לא כל כך נעים) וגם המנוע של המזגן שלו על זה, בנוסף זה גם מכניס לנו אבק שמצטבר והרוח מכניסה את זה לבית שלנו,
אנו נשמח לקבל דעת הילכתי בנושא ואם כן איך ובאיזה אופן לפנות אליו?

תשובה:

שלום וברכה,

השטח שעל גבי החדר שהרחיב שייך לכם ומותר לכם לבנות על גביו. כמובן שאם אתם מרחיבים ע"ג הרחבה שלו אתם צריכים לשלם לו חצי מהוצאות יציקת התקרה שמשמשת עבורכם לרצפה. וכן חצי מהיסודות ועמודים. התשלום צריך להתחשב לפי העלות שהוציא בזמן שבנה. 

העצה הטובה שתאמרו לו שאתם מעוניינים לפנות איתו לדיין באזורכם כדי ללבן את הדברים ואולי שימע מדיין שיש לכם זכות הוא יתפשר על כך.

בהצלחה.

מקורות:

שכנים שמרחיבים, לכל שכן יש את הגובה הקומה שלו, מדין חלוקת השותפות שמתחלקים בהרחבה שכל אחד מקבל את הקומה שלו. ולכן לא ניתן לעכב על שכן להרחיב ע"ג. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל