לתרומות לחץ כאן

ייעוץ – ללכת לישיבה או להשאר בתיכון?

שאלה:

שלום הרב
אני בחור בן 15 ממשפחה שבעבר הייתה חילונית ובשנים האחרונות אבי החל תהליך חזרה בתשובה ובעקבותיו שאר המשפחה ( אמא שלי פחות אוהבת את זה אבל ב"ה היא מכבדת אותנו ולא פוגעת בנו)
כעת אני בחופש שבין כיתה ט ל_ י וכבר לפני שנה בערך רציתי להכנס לישיבה ( אנחנו לומדים כעת בבתי ספר דתיים, שעות הקודש שוות לשעות החול) אמנם זה לא יצא לפועל מסיבות שונות. אני רוצה בשנה הבאה להכנס לישיבה בב"ב ( אהבת אהרון) ואני כבר מכיר שם כמה בחורים. כבר אני מדבר כמעט שנה עם בחור משם שאני רוצה להכנס והוא מעודד אותי ועוזר לי. יש שתי בעיות עיקריות:
המשפחה. אמא שלי מאוד מאוד לא רוצה את זה. גם אבא שלי אבל לא באותה רמה. בעיקר בגלל לימודים( בגרות אוניברסיטה תואר. עד עכשיו אני אחד מהבחורים המצטיינים בכיתה במתמטיקה אנגלית היסטוריה וכו כך שהם ציפו ממני ללימודים גבוהים בהצטיינות) וצבא. וסבתא שלי בכלל אנטי לגמרי והיא צעקה והייתה מאוד עצובה כשדיברתי איתה על זה ( היא מאוד מעורבת בחיים שלי ואני פוגש אותה כמעט כל יום כך שזה משפיע עלי.) היא בעיקר דואגת מפרנסה.
בעיה 2. אני בעצמי בחדשים האחרונים לא כל כך בטוח בעצמי אפילו אם מתאים לי ללכת לציבור החרדי. כמובן שלדעתי השיטה הדתית לאומית ברובה הגדול נחלה כישלון בהרבה מקרים. ( רק תשאל מישהו מהם מי מצליח יותר בחיים- קצין או אברך- התשובה הכואבת תהיה חייל.) מצד שני אני לא יודע אם רצון השם שאני לא אלך לצבא מצד תקומה גשמית למדינה וגם מצד המשפחה שזה דבר שמאוד מאוד חשוב לה ולא אלמד מקצוע ברמה גבוהה מצד פרנסה. קשה לי עם התפיסה הזאת. ( וודאי שפשוט לי שבגיל הזה בפרט ובכל החיים בכלל לימוד בתורה וקיום מצוות חשובים יותר מהכל. השאלה אם מוכרחת להיות סתירה?).
אשמח שהרב יאיר את עיניי
מחילה על האורך הרב, זה פשוט דבר שמאוד מעסיק אותי בזמן האחרון….
תודה רבה!

תשובה:

שלום וברכה ידידי הצעיר והיקר! אינני מכיר אותך כדי לייעץ לך על עצם השאלה, זה כדאי עם רב קרוב. אבל אני כן חושב שאתם כולכם שוגים בהבנת הדברים… מי אמר שאם תלך עכשיו לאהבת אהרון זה אומר שלא תלך לצבא, ולא תלמד מקצוע, וכו' וכו'… מה הקשר בכלל? נניח שתלך לשם לשנתיים שלוש, ואחר כך תלך לצבא, ואת הבגרות היום להשלים במכינה זה ענין של חצי שנה גג, ועושים את זה הרבה יותר יעיל ממריחת הזמן בבית הספר, ובינתיים השנתיים שלוש האלו ימלאו אותך ברוחניות בהעמקה בחיי תורה ויכינו אותך היטב לכל זה. מה פתאום אתה חושב שכבר עכשיו בגיל 15 אתה אמור להחליט מה תעשה בגיל 18? אני חושב שאתם מידי צופים למרחוק בלי שום סיבה…

בהצלחה רבה מאוד והחלטות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל