שאלה:
שלום רב,
האם מותר להפסיק בברכה ארוכה כמו אלקי נצור או המעביר שינה בעניית קדיש וקדושה, אם לא אז אשמח לדעת מדוע ברכה זו שונה מברכות קריאת שמע?
ישר כוח
תשובה:
לכאורה היינו הך, זה אינו שונה. וראה הפרטים בזה במשנה ברורה בתחילת סי' נא.
אגב, לגבי אלוקי נצור הדין יותר קל, זו לא ברכה, ברגע שאמרת את יהיו לרצון הראשון כבר אפשר לענות אמן יהא שמיה רבה ואמן של דאמירן בעלמא ופסוקי קדוש וברך של קדושה ואמן של הא-ל הקדוש. ואפשר לומר יהיו לרצון זה גם באמצע אלוקי נצור לצורך עניות אלו.