לתרומות לחץ כאן

קיעקוע – חציצה בנטילת ידים ובטבילה

שאלה:

* * *חציצה בנטילת ידיים* * *

שאלה:

דבר החוצץ שמקפידים או שלא מקפידים להסירו
כל דבר שחוצץ ברוב היד, (כלומר, רוב מקום היד שצריך נטילה, נמצא עליו דבר החוצץ), הרי הוא חוצץ לנטילת ידיים בכל מקרה. אבל דבר שאינו חוצץ ברוב היד, אלא רק במיעוטה של היד, הרי הוא חוצץ, דוקא אם "מקפידים" בדרך כלל להסירו. כגון לכלוך הנמצא על היד, שדרך בני אדם להסירו ולא להשאר איתו, הרי שהוא חוצץ בנטילת ידיים. אבל דבר החוצץ במיעוט היד, ואין דרך בני אדם להסירו, כמו לדוגמא מעט צבע שקשה להסירו, אין דרך בני אדם להקפיד עליו, ואין הוא חוצץ בנטילת ידיים.

אם כך, האם חילוני שקעקע את כך ידו *ברוב היד*, בין אם חזר בתשובה ובין אם לאו.

האם הוא פסול לנטילת ידיים? ואם כן אז הוא אוכל או פועל עבור כל דבר שמחויב בנטילה בלי נטילה?

תשובה:

כתובת קעקע אינה נחשבת חציצה, ראשית משום שהיא בלועה בתוך הגוף תחת העור, ושנית משום שזה נעשה לנוי, ואף שעכשיו אינו מעוניין בכך, כיון שמקפיד שלא לסהירו מחמת הכאב הכרוך בכך, זה לא חוצץ.

מקורות:

ראה כאן בהרחבה בענין זה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל