פדיון כפרות עכשיו

יום טוב שני של גלויות ביום הכיפורים

שאלה:

ישנה כידוע מחלוקת בהלכה בקשר ליו"ט שני של גלויות בנוגע ליו"כ ולמעשה נפסק להלכה שלא תיקנו משום פיקו"נ. עלה בדעתי שאלה שהרי ידוע שזה עובד הפוך. זה לא שהתורה משועבדת לטבע אלא הטבע משועבד לתורה וכל הסיבה שניתן לצום בשופי יום אחד זה בגלל הציווי של "תענו את נפשותיכם" יוצא א"כ שמה שא"א לצום יומיים רצופים זה בגלל שחז"ל לא תקנו זאת אך אם חז"ל כן היו מתקנים הרי שהיתה נוצרת האפשרות לצום 48 שעות ברציפות. והדרא קושיא לדוכתא למה לא תקנו ספיקא דיומא?

תשובה:

שלום וברכה

דבריך נכונים ביחס לתורה שבכתב, שהרי הקב"ה אסתכל באורייתא וברא עלמא, אבל אינני יודע אם יש בכח תקנת חכמים לשדד מערכות טבע ולשנות את טבע הגוף שיוכל להתענות יומים. אדרבה מצינו שחז"ל לא מתקנים תקנה שאין הציבור יכול לעמוד בה, וכל שכן בענין כזה של פיקוח נפש.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל