לתרומות לחץ כאן

ציצית בלילה

שאלה:

שלום כבוד הרב, יש מצווה ללבוש ציצית גם בלילה? וכאשר ישנים עם הציצית יש מצווה?

תשובה:

שלום וברכה

כידוע האר"י כתב ללבוש ציצית בלילה כשמירה מן המזיקים ומן החטא, אבל רבים נהגו להקל בזה, בכל מקרה, מי שלובש ציצית בלילה לא יוכל לברך עליה ביום, כיון שיש דעות שבגד יום בלילה חייב בציצית ולשיטות אלו לא עשה הפסק המחייב ברכה, ולכן או יברך על טלית גדול, או יחליף לציצית אחרת.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. ברשות כבוד הרב, אם הבנתי נכון גם מצד הפשט יש חשיבות גדולה ללבוש ציצית בלילה כי יש אומרים שמקיימים גם בלילה מצוות ציצית. (אם לובשים את אותה ציצית גם ביום שאז זה נקרא גם "בגד יום") ובפרט אם אדם ממשיך לישון גם בשעות הבוקר שאז בוודאי זמנה של מצוות ציצית.. ולכאורה כדאי מאד לזכות בדבר נדיר יחסית כזה ,כלומר שאדם יכול לזכות לקיים בכל רגע מצווה כשהציצית עליו. ובפרט שנאמרו על מצוות ציצית מעלות רבות ונכבדות.

  2. נכון, אלא שמחמת חוסר הנוחות שבדבר הקפידו בכך יותר אלו שחששו לדברי האר"י, שהרי אין חיוב ללבוש בגד ד' כנפות כדי להתחייב בציצית.

  3. אני רק בשנה האחרונה בערך התחלתי לישון עם ציצית, לאחר שבעבר הפסקתי בשל חוסר נוחות, פשוט גילתי ב"ה שאם ישנים עם חולצה על הציצית או גופיה מתחת ותופסים את חוטי הציצית בין צדדי "הלבנים" מאחור ומלפנים, או שישנים עם מכנס ושמים את הציציות בפנים, לא מרגישים כמעט כלל חוסר נוחות. שווה לנסות ולזכות למעלה הגדולה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל