לתרומות לחץ כאן

פיצוי בגין איחור תשלום וקונה שגר בדירה לפני סיום התשלום

שאלה:

הקונה התחייב לסלק את המשכנתא על הדירה שעל שמי עד יום פלוני ובפועל איחר ליום אלמוני, האם הוא צריך לשלם את הריביות שעל המשכנתא ששילמתי בכל תקופת האיחור. בנוסף הוא השכיר את הדירה שקנה טרם נהיה בעלים דהיינו בכל תקופת פרישת התשלומים, וכן גר בעצמו שם, האם צריך לשלם מה שהרוויח על ההשכרה, אמנם הוא שיפץ הדירה ומחמת כן נהייתה ראויה למדור, והייתה לו רשות לשפץ בינתיים, אך לא הייתה לו רשות לגור בינתיים וכ"ש להשכיר לאחר.

תשובה:

שלום וברכה,

1. הקונה לא צריך לפצות את המוכר על האיחור שסילוק המשכנתא, למרות שהאיחור גרם למוכר לשלם ריביות. ויתר על כן אסור למוכר לבקש פיצוי עבור האיחור ויש בדבר משום איסור ריבית. 

2. אם בחוזה יש סעיף שהעברת בעלות תהיה רק בסיום התשלום, הדירה לא שייכת לקונה כלל ואם נכנס לדור לפני סיום התשלום או שהשכיר לאחרים חייב לשלם שכירות למוכר. ואם הקונה דר בדירה או שבשכיר לאחרים וגובה את השכירות לעצמו יש בדבר משום איסור ריבית.

בהצלחה. 

מקורות:

הקונה לא עשה כדין שאיחר אבל אסור לו לשלם פיצוי בגין האיחור משום ריבית.

2. הקונה ששילם ולא סיים את התשלומים נחשב הכסף כהלוואה ביד המוכר עד שהקונה יסיים את התשלום, כיון שהמקח עדיין לא חל, ולכן אסור לקונה לגור בדירה או להשכיר את הדירה ויש בדבר משום איסור ריבית כמבואר בשו"ע.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל