לתרומות לחץ כאן

פועל שלא סיים פעולתו וגרם לנזקים

שאלה:

בס״ד
שלחתי השאלה וקבלתי התשובה חזקו ואמצו !
אך לא ברור לי אם כן הביל הבית נושא בנזקים שנגרמו מובן שלא היה פשיעה לא בקבלן ולא בעודה הגג אבל נעשה כאן נזקים לבית?! אם אפשר בבקשה להסביר נקודה זאת בבקשה.
זאת השאלה והתשובה :
שאלה:

בס״ד
שלום וברכה !
אדם לקח קבלן לשפץ לו את הבית בניו ג׳רזי וכדי לסדר את הגג הקבלן הביא חברה שמתקנת גגות ועשו כששים אחוז מהעבודה ולא הספיקו לסיים את כל הגג שהגיע יום שבת ושמו משהוא זמני בחלק החסר ובמוצאי שבת היה רוחות עזות וגשמים רבים וחדרו מים לבית ונעשה נזקים.
והשאלה מי חייב באחריות הנזקים הקבלן או חברת הגג ?!
נא לציין מקורות בבקשה

תשובה:

שלום וברכה,

אם הייתה פשיעה מצד הקבלן או מצד מתקין הגג שלא סיימו את העבודה וידעו שעלול להגיע נזקים חייבים לשלם על הנזק. אבל אם לא הספיקו לסיים ולא בפשיעה או שלא ידעו שאמור להגיע רוחות וגשמים אין לחייב אותם על הנזק – לא את מתקין הגג ולא את הקבלן.

בהצלחה.

מקורות:

ראה הגהת הרמ"א בשו"ע סימן שלג סו"ס ו שכתב שבדבר של ממון והוא דבר האבד והפסיק הפועל באמצע חייב לשלם את הנזק. וכתב הש"ך (ס"ק לט) שאין בדבר מחלוקת ואם הייתה אפשרות לבעל הבית לשכור פועלים אחרים אין הפועל שחזר חייב לשלם ואם לא הייתה אפשרות לשכור פועל אחר חייב הפועל לשלם את הנזק. עכ"ד. ומבואר שפועל שחוזר באמצע חייב לשלם על הנזק. אולם כ"ז דווקא אם הייתה פשיעה מצד הפעול אבל אם לא פשע אלא שלא הייתה אפשרות לסיים או שלא היה אמור להגיע נזק אין לחייבו

תשובה:

שלום וברכה,

כאשר לא הייתה פשיעה מצד הקבלן או החברה של בניית הגג ההפסדים נופלים על בעל הדירה. משמיא קא גרמו ליה.

בהצלחה.

מקורות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל