לתרומות לחץ כאן

קביעות סעודה – צירוף מאכלים

שאלה:

למדתי לעניין שיעור קביעת סעודה שיש שאומרים ד כביצים ויש שאמרו שמכיון ששיעור קביעת סעודה של אנשים הוא גדול יותר עד שמונה כביצים ל נחשב קביעת סעודה
והשאלה שלי מה יהיה הדין אם אכל פת הבאה בכיסנין בשיעור ד כביצים והוסיף ואכל ד כביצים של דברים המתלפתים האם נחשב לשיעור קביעת הסעודה לשיטה השניה שסוברת שקביעת סעודה הוא כשמונה ביצים ?

תשובה:

שלום וברכה

אכן, בזה כיוונת לדעתו הידועה של הגרי"ש אלישב. הרי שיטת המגן אברהם ידועה בסי' קסח סעי' ו שגם מאכלים אחרים מצטרפים לשיעור, אולם יש חולקים. והורה הגרי"ש שאם אכל ד' ביצים שלהרבה דעות זה קביעות סעודה, ועוד אכל דברים נוספים כמו תפוחי אדמה וכדומה סלט ירקות וכו', הכל מצטרף, וזה מכשול גדול בשמחות שמביאים לחמניות מזונות או קרקרים ואוכלים מהם ד' ביצים שלשיעור הגר"ח נאה זה בסך הכל 200 סמ"ק, ויחד עם זה עוד סלטים וכו', ולא שמים לב שמתחייבים בברכת המזון!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. רק מוודא שאני מבין נכון.
    אם אדם אכל ארבע כביצים של פת הבאה בכיסנין פלוס תוספות, ובסופו של ענין לא שבע, האם מברך ברכהמ"ז?
    חידוד השאלה: האם ה"שביעה" היא פקטור לחיוב או לפטור מברכהמ"ז?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל