לתרומות לחץ כאן

האם מגיע לאישה כתובה בסיטואציה כזו?

שאלה:

נתקלתי בסרטון באינטרנט על זוג חרדים שנישאו כדת וכדין בישראל אך היה להם קושי ביחסי אישות, הם התקשו לבצע את זה, בני הזוג הלכו לפסיכולוג ושם חשף הבחור כי הוא בעל נטיות הפוכות וזאת הסיבה שקשה לו לבצע עימה יחסי אישות ושהכריחו אותו להתחתן בעל כורחו.

לאחר הגילוי האישה הגישה בקשה לגירושים וביקשה את סכום כתובתה במלואו, הבעל לעומתה רוצה לתת לקשר שלהם הזדמנות, למרות שהודה כי אינו נמשך אליה מינית כלל, האם האישה תקבל את סכום הכתובה?

תשובה:

שלום רב,

במקרה כזה ברור שהעילה לגירושין מצד האישה מוצדק וברור. ולכן גם אין ספק שמגיע לה את מלוא הכתובה. 

טענת מקח טעות שיתכן שלא מגיע כתובה, אלו טענות הפוכות. כלומר, הבעל טוען מקח טעות ולכן אינו רוצה לשלם כתובה. אבל כאשר הטענה המוצדקת באה מצד האישה, ברור שמגיע לה את מלוא הכתובה. לדוגמה, טענת האישה שאינו יורה כחץ שכאשר זה ברור שהטענה נכונה ואין חולק על כך היא יכולה לתבוע גירושין ומגיע לה את מלוא סכום הכתובה כמבואר בסי' קנד. כלומר, כאשר הבעיה היא אצל הבעל אין לו פטור מחמת טענת מקח טעות. וכל שכן בנידון דידן שנראה שיש גם מעשה רמיה שהבעל ידע על הבעיה שלו ולא גילה לה לפני הנישואין ובכל זאת התחתן והתחייב כתובה, שודאי יש כאן עילה נוספת לטענת הקידושי טעות (ראה בדברי הרא"ש שהובאו בסי' קטז) וחייב לשלם את מלוא סכום הכתובה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל