לתרומות לחץ כאן

אוכל שבושל ע"י אבלה

שאלה:

שלום, לצערי סבתא של אשתי שהיא אבלה (ביום השני מתוך השבעה לאבלותה שהיה ערב שבת) הכינה ובישלה אורז עבורנו – ומכיוון שהיא אסורה במלאכה רציתי לדעת מה דין המאכל – אם מותר באכילה בינתיים לא אכלנו ממנו אלא הקפאנו. אשמח תשובה בהקדם תודה רבה

תשובה:

מותר לאשה אבלה לבשל עבור בני ביתה בימי השבעה.

מקורות:

שולחן ערוך יורה דעה הלכות אבילות סימן שפ סעיף כב

כבוד הבית, הדחת כוסות והצעת המטות, אין בהם משום מלאכה לאבל; וכן מותר לאשה לאפות ולבשל בימי אבלה (כל הצריך לה, אבל מה שאינו צריך לה אסור); וכן אשה המשרתת בבית בעל הבית אחד, ואירעה אבל, מותרת לאפות ולבשל ולעשות שאר צרכי הבית, בין שהיא משרתת בחנם בין בשכר. 

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. מותר כי אתם אורחים שלה, יש אגב שצידדו להתיר אפילו בבעלת אכסניה שעושה בשכר, וכפי שהיה מקובל בזמנם שהפונדק בעצם אירח את האנשים באופן ובאוירה ביתית, ראה ערוך השלחן שם סעי' לב.

  2. בס"ד
    שאלה. אני באבל על אחותי . במהלך השבעה היינו בבית של הבת של אחותי ובערב חזרתי הביתה.
    כשחזרתי הכנתי כמה דברים ובישלתי בגלל החג…ואין מי שיכין לי…לא אנחנו רק הכנתי והקפאתי . האם המאכלים מותר באכילה. פשוט אני מארחת וקוצר הזמן הלחץ שעדיין לא עשיתי קניות ולא התארגתי ורק היום בבוקר רביעי 13.9.23 יוצאים מהשבעה… האם מה שהכנתי שני בישולים מותרים באכילה
    תודה שנה טובה

  3. אבלה בתוך שבעה לא תבשל למי שאינו מבני ביתה, אבל אני מבין שכאן מדובר באבלה של 12 חודש היא יכולה לבשל ולעשות כל מלאכה שהיא רוצה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל