לתרומות לחץ כאן

בקשת מחילה

שאלה:

שלום. בצעירותי בתיכון פגעתי במורה באופן לא רגיל, ואני מרגיש עם זה עד היום שנים אחרי לא נעים מזה. בקרוב אפגוש אותו באירוע מסוים וארצה לגשת אליו לבקש סליחה. האם צריך להקפיד במשהו מסוים בנוסח שלי או בתשובה שהוא יחזיר לי? האם צריך לבקש ממנו שיאמר בדווקא "מחול" וכד' או עצם הבקשה שלי ושהוא יאמר משהו בסגנון של "הכל בסדר" זה מספיק?

תודה רבה.

תשובה:

שלום וברכה

ראשית יש לחשוב איך לנסח אצ הבקשה בצורה שלא תפגע בו, שלא יגרום לו להרגיש שנכשל, או שצחקו עליו וכדומה, אין טעם בחזרה בתשובה שגורמת לפגיעה נוספת. הנוסח שבו יענה לא משנה, העיקר שסולח.

ברכה והצלחה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אני זוכר שהוא כעס עליי בזמנו, אבל לא יודע אם הוא זוכר את זה עשר שנים אחרי, השאלה האם להכנס איתו לזה או לדבר על זה בכלל כי אולי הוא שכח, ויש לי נרווים מזה..

  2. ראשית זה תלוי מה עשית, הפרעות סטנדרטיות של ילדים זה לא דבר שמצריך בקשת מחילה זה חלק מהמערכת ועל דעת זה באים, אבל אם פגעת בו, תבקש באופן חביב, כמו אני זוכר שהייתי מה זה נודניק, אני ממש מתבייש איך שהתנהגתי מווה שהמורה בטוב ליבו סלח על הכל, ותגיד בחיוך. אבל אל תבוא בפרצוף רציני ותגיד אני זוכר שפגעתי במורה וכו', זה עושה לו תחושה לא נעימה של כשלון.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל