לתרומות לחץ כאן

שתייה מכוסו של המקדש

שאלה:

שלום
מה ההנהגה הנכונה לעשות אחרי שתיית המקדש מכוס הקידוש, האם לתת לאשתו ואז לבנים או קודם שכל הגברים ישתו ואז הנשים? והאם יש חילוק בזה בין אם יש אורחים בסעודה לבין אם לאו.
תודה

תשובה:

אני חושב שמבחינה אסטטית אין כל מקום לכך שכולם שותים מאותו גביע, זה מאוס על אנשים, לפעמים לא נעים להם לומר אבל זה לא נעים. ובודאי כשיש אורח אין מקום לזה בכלל. לאשה יש סגולה לברכה לשתות מגביע הבעל אבל כל השאר לא.

אומר לך מה אני עושה בביתי גם כשאין אורחים: אני מקדש על היין, ומוזג ממנו לכוס נקיה לפני שאני שותה מלוא לוגמיו, ואז שותה כשיעור מהגביע, ואחר כך מוזג מאותה כוס נקיה שמזגתי לה יין נקי לתוך כוסיות קטנות שאותם מחלקים בין המסובים. כך נעים ויאה לכולם.

יום נעים.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. לא עדיף שיהיה כוס יין נוסף על יד הגביע בשעת אמירת הקידוש בשביל הידור מצווה שממנו ניתן לחלק היין אחר הקידוש? רב תודות רב תודות

  2. הראוי יותר לשתות מהגביע עליו נאמר הקידש, נכון שבמקום שיש מסובים רבים סומכים שכל היין שעל השולחן בכלל, אבל לכתחילה ודאי עדיף מכוס הקידוש.

  3. נכון שגם בגמ' בברכות וגם הראשונים פוסקים נחלקו מהו קיום ה'עיטור עובד, אומנם לפי הדיעה שהדבר מתקיים על ידי ששמים כוס-כוסות על יד ומסביב הכוס קידוש ,הרי יש לפי הגר"א הידור מצווה.(הראש בפ"ד לה')

  4. מלשון הגר"א במעשה רב נראה שלא די בכוס אחת, ובכל מקרה השואל לא רצה כאן למזוג כפול יין, רק לשאול באיזה אופן למזוג מכוס הקידוש לדידן שלא נוהגים בעיטור.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל