שאלה:
שלום כבוד הרב, אם אישה זרה יושבת לי עם הספסל, ואני מרגיש בתנועותיה ונהנה תוך כדי – האם זה נקרא יהרג ואל יעבור ? או ששאני התם דאיכא גרמא בעלמא ?
שאלתי רב בעבר אבל לא הבנתי את תשובתו.
תשובה:
שלום וברכה
האיסור כאן הוא של חשש הרהור עבירה שהוא דרבנן, ואינו איסור תורה, ועל זה אין יהרג ואל יעבור, אבל אסור להרהר הרהורי עבירה…
מקורות:
ראה ש"ך יו"ד סי' קנז ס"ק י.
תודה רבה.
הרהור עבירה מדרבנן ?
זה לא "ולא תתורו" ?
ודאי שעצם ההרהור אסור מהתורה, אבל מעשה שעשוי לגרום להרהור הוא דרבנן כמבואר בש"ך שם.
אז למסקנה מותר לשבת באופן הנ"ל, בתנאי שאין הרהורים ?
אתה חוזר למה שדנתי עמך בשאלה הקודמת שלא הבנת את כוונתי, אתה כותב שאתה נהנה מזה שיש שם אשה, זה בעיני הרהורים. מה הכוונה אין הרהורים… לא צריך ממש לתכנן איך לבצע בה דבר איסור, זה עצמו שאתה נהנה ממנה וחושב על קשר גופני איתה זה הרהור עבירה.
אז בכל מקרה אסור לשבת בספספל , כלומר זה איסור בפני עצמו לא קשור להרהורים ?
(כלומר סייג, כמו להסתכל על נשים רוקדות שאסור אפיךו כשאין לא הרהורים לא הנאה מפני סייג)
זה לא סייג זה הדין של ונשמרת מכל דבר רע, שכל מה שיכול לגרום אולי להרהור יש להמנע ממנו.
לפיכך עם אין מזה הרהורים יהיה מותר ? כלומר, כשם שניתן לקבל טיפול רפואי מאישה – כל עוד אין ודאות שיהיו לי הרהורים, אזאי מותר ?
אני רואה שלא הבנת את כוונתי: כתבת שאתה נהנה מזה שאשה עושה זאת עבורך, מגבר לא נהנה רק מאשה. מה זה אם לא הרהורים??
השאר תגובה