שלום האם האיסור לכפול מודים מודים מעכב בדיעבד כמו בקריאת שמע? ואם כן, מאיפה צריך לחזור? תודה רבה
תשובה:
שלום וברכה
לכאורה זה אותו ספק שהביא הביאור הלכה בתחילת סי' סא, אבל לא מצאתי משהו מפורש. ממילא מספק לא יחזור.
רבני בית הוראה
הצטרף לדיון
4 תגובות
תודה רבה. האם האגרות משה (חלק ח – או"ח חלק ה סימן ה עמוד י) פשט את הספק הזה או שהוא עדיין לא הכריע למעשה?
הוא אכן מצדד שם לדינא שלא יצא גבי קריאת שמע.
האם לפי זה צריך לחזור (בק"ש ומודים) כי אין ספק הביאור הלכה מוציא מידי ודאי האג"מ, או כיוון שהביאור הלכה מסתפק והאג"מ עדיין נשאר בצ"ע, זה עדיין ספק ומספק לא יחזור?
בקריאת שמע שאין מה להפסיד יחזור, ובשמונה עשרה ספק ברכות להקל.
תודה רבה. האם האגרות משה (חלק ח – או"ח חלק ה סימן ה עמוד י) פשט את הספק הזה או שהוא עדיין לא הכריע למעשה?
הוא אכן מצדד שם לדינא שלא יצא גבי קריאת שמע.
האם לפי זה צריך לחזור (בק"ש ומודים) כי אין ספק הביאור הלכה מוציא מידי ודאי האג"מ, או כיוון שהביאור הלכה מסתפק והאג"מ עדיין נשאר בצ"ע, זה עדיין ספק ומספק לא יחזור?
בקריאת שמע שאין מה להפסיד יחזור, ובשמונה עשרה ספק ברכות להקל.
השאר תגובה