לתרומות לחץ כאן

ידועה בציבור שהלכה עם אחר וחזרה לראשון

שאלה:

לאחרונה שמעתי שמי שהיא ידועה בציבור כבת זוג של אדם אפילו בלא קידושין צריכה ממנו גט. הדבר מעלה שאלה קשה לגבי, שכן בעברי, קודם שחזרתי בתשובה, היתה לי בת זוג והיינו ידועים בציבור, בשלב מסוים היא הלכה עם אחר ונעשתה ידועה בציבור שלו, ולאחר תקופה ניתקה איתו את הקשר וחזרה אלי והתחתנו. יש לי כמה שאלות: א. מה ההגדרה ההלכתית של ידועה בציבור שנזקקת לגט? ב. האם במקרה שלי קודם שהלכה עם אחר היתה צריכה גט ממני וקודם שחזרה אלי היתה צריכה גט ממנו? ג. האם מרגע שהלכה עם אחר נאסרה עלי כאשה שהתגרשה ונישאה לאחר שנאסרת על בעלה הראשון וכעת אנו חיים באיסור? אם לא אז מה הטעם ההלכתי, ואם כן מה עלי לעשות? (אנחנו נשואים כבר 10 שנים ובימים האחרונים אני מאד מוטרד מכך ולא מוכן לגעת באשתי עד שהדבר יתברר). תודה רבה.

תשובה:

שלום רב,

 

אין לכם שום בעיה להמשיך בחיי הנישואין כרגיל.

 

ידועה בציבור ללא קידושין אינה צריכה גט. וכל הנידון שחוששין שמא הוא בעל לשם ביאת קידושין, אינו שייך אלא באופנים מסוימים שבהם אומרים שאין אדם עושה בעילתו בעילת זנות, ומכוח חזקה זו דנים שהיו שם קידושין ולכן הצריכו גט, אבל בשאר המקרים רק אם הבעל מפרש להדיא שבעל לשם קידושין יש להצריך גט, וזה ודאי לא המקרה כאן. וראה שו"ע אבה"ע סי' קמט סעי' י': "לא אמרו חזקה זו דאין אדם עושה בעילתו בעילת זנות, אלא באשתו שגירשה או במקדש על תנאי ובעל סתם, שהרי אשתו היא ובאשתו הוא שחזקתו שאינו עושה בעילת זנות עד שיפרש שהיא בעילת זנות או שיפרש שעל תנאי הוא בועל; אבל שאר כל הנשים בחזקה שבעל לשם זנות, עד שיפרש שבעל לשם קידושין". וממילא אין בעיה כמובן של איסור לחזור לבחור הראשון. ישנם סברות נוספות שהאישה אינה אסורה לך אבל אין טעם להיכנס אליהן משום שאין בסיס לטיעון שהיא אסורה לך.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל