לתרומות לחץ כאן

גדר מומר להכעיס

שאלה:

האם בנט שבחר בממשלה חילונית אנטי דתית, ושותף לכל הריסת התורה ועקירת הדת, מוגדר כמומר להכעיס שיצא מכלל עמיתך שמותר לדבר עליו לשון הרע, ואף מצוה יש בכך ?
מה הגדר של להכעיס ?
לענ"ד נראה ברור דאף אם נאמר שעיקר כוונתו היתה להיות ראש ממשלה, אבל עצם זה שידע ללא שום צל של ספק שהצטרפותו לממשלה תביא חורבן לעולם התורה, גיור, כשרות, נישואין, ועוד, ועוד… זה גם נקרא מומר להכעיס, והדברים פשוטים
והיא נפק"מ גדולה להלכה שהיום הוא נבחר לראשות הממשלה, ורבים מדברים עליו ורוצים לדעת הלכה למעשה ?

תשובה:

להכעיס ודאי שלא, שהרי אין לך לתיאבון גדול מזה שכל מה שהוא עושה זה רק במטרה לשבת על כס ראש הממשלה, מצידו כלל לא אכפת לו אם היתה אפשרות לקבל את ההנאה הזו גם על ידי שהממשלה תורכב על ידי חרדים בלבד… אבל גם מומר זו הגדרה שצריך הרבה לשבת על גדריה זה לא כך סתם להגדיר אדם כמומר.. יש מחלל שבת בפרהסיה עובד עבודה זרה, אדם שטועה וחושב או מדמיין שהוא עושה טוב בשביל כולם לא כל כך מהר נקרא מומר.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. שלו' לכבוד הרב,
    א. השואל שאל בענין מצד האם מדובר פה במומר להכעיס אך האם צריך להגיע לזה בכלל? ברשות השואל אני מוריד משאלתו את המילים "זה גם נקרא מומר להכעיס" ומציג את שאלתו בפני כבוד הרב שוב, כי פחות או יותר אם איני טועה רבים חושבים כך בפשטות שאין פה שום איסור בלדבר עליו: "לענ"ד נראה ברור דאף אם נאמר שעיקר כוונתו היתה להיות ראש ממשלה, אבל עצם זה שידע ללא שום צל של ספק שהצטרפותו לממשלה תביא חורבן לעולם התורה, גיור, כשרות, נישואין, ועוד, ועוד…והדברים פשוטים"? האם הדברים לא פשוטים להיתר?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל