שאלה:
שלום
יש לאבי שיח' כמה חובות שלקח מאנשים (הלוואה) הוא טוען שאין לו כ"כ אפשרות כרגע והם לא לוחצים אותו
השאלה שלי האם יכולה לתת במקום את המעשרות שלי לאותם אנשים? יחשב לי כמעשרות לכתחילה או שאין עושים כזה דבר?
אציין שאבא שלי לא מוכן שאני אעשה את זה. מקפיד מאוד על מעשרות ובכללי אדם ישר אבל טוען את הטענה לעיל שאשמח באמת לשמוע ואולי תכוונו אותי איפה כתוב החומרה של זה. וגם כן לעצם השאלה.
תודה רבה!
תשובה:
שלום וברכה
אם אביך נזקק לעזרה ואכן אין לו אפשרות כרגע לשלם חובות אלו, מצוה לסייע לו ואפשר גם ממעשרות. אבל אם הקושי שלו זמני, ויש לו תוכנית מנין יוכל להשיב את החובות ובעצם אינו נזקק לסיוע, אין מקום לעשות זאת מכספי צדקה. רק צריך לחשוב אם זה יפגע בו או יכעיס אותו, באופן זה אין מקום לעשות זאת… אין היתר לפגוע באבא כדי לתת לו צדקה בכח…
שיהיה תמיד רק שפע ברכה והצלחה.
הוא יוכל לתת את זה ברמה כזה או אחרת של לחלק לתשלומים קטנים…
השאלה אם במקום לתת לו את המעשרות -הם יעברו לבעל החוב -יחשב לי כדין מעשרות?
כמובן אעשה את זה בצורה חכמה שלא תפגע בו
כלל. בצורה שלא מספרת שהכסף מיועד למעשרות אלא בשביל השבת החובות.
עיכוב משמעותי במתן החזרת הלוואה -נחשב גזל?
אפשר לתת וזה יחשב מעשרות.
אם זה בהסכמת המלווה כמו שאבא אומר, זה בסדר.
לרבנים שלום זה לא נחשב מבריח ארי מנכסיו ואם כן אפשר דבר כזה להחשיב כמעשר ? תודה
לא הבנתי מה זה משנה, האם אסור להבריח ארי משדהו של אדם עני מכספי מעשרות? נניח יש יהודי עני שיש לו חלקת אדמה קטנה שממנה מחייתו, ואני רואה אריה מגיע ועוד רגע העני הזה גמרנו… מחזר על הפתחים.. אסור להבריח את הארי מכספי מעשר?
השאר תגובה