לתרומות לחץ כאן

גירושין לא בלב שלם

שאלה:

שלום כבוד הרב,
אני בהליכי גירושין ולא אני ולא בעלי שלמים בתוך הלב . יש לנו 2 ילדים קטנים. הכל כבר יצא החוצה וכל העולם מעורב ועורכי דין . אם אנחנו מגיעים לבית דין לטקס גירושין עם הסכם שבית משפט אישר. וכל אחד מאיתנו אומר שהוא לא שלם להתגרש ,האם לדיין יש כוח שיכול לעצור את הגירושין??
תודה

תשובה:

שלום וברכה

אם אתם לא שלמים עם זה אז למה למהר?! חובה לדעת שמעבר לנושא האישי ביניכם, שזוגיות היא דבר ששווה להשקיע בו מאוד, וכל עוד יש צ'אנס לא מתגרשים וכו', לילדים זה נזק נפשי לכל החיים. ילד להורים גרושים הוא ילד פגוע, חד וחלק. לכן, אם אתם לא שלמים עם הענין, תפני לבעלך ותגידו סטופ, עוצרים, ומנסים להכנס להליך של שלום בית. דיין יכול לכוון לדבר כזה, אבל למה צריך להגיע לכך? גם הדיין אינו נביא ואינני בטוח שהוא ישים לב שאתם לא שלמים עם הענין! התפקיד הזה מוטל עליכם כהורים וכבני אדם, לומר לעצמכם, עוצרים ושום דבר לא קרה! מנסים. להתגרש תמיד אפשר…

בשורות טובות ובהצלחה.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. הבעיה שיש המוו אגו.
    ושהרבה אנשים מנסים לגרום לו להתגרש בלי לחשוב.
    איך אפשר להגיע למצב שהדיין ישים לב שאנחנו לא באמת סגורים על גירושין? שהכל נובע מהתגובות והלחץ של הסביבה ?
    האם אני יכולה להגיד משהו לדיין בזמן הטקס ? ואם הוא ישים לב שלא נועדנו להתגרש הוא יכול לעצור את כל ההליך?
    תודה וברכה

  2. ודאי שאפשר לומר, אבל למה להמתין לזמן הטקס שאז כבר קצת קשה לעצור את התהליך, ויגידו בצדק שאת סתם מנסה לעכב ולדרוש משהו, תבקשי מעורך הדין שלך שישלח עכשיו מכתב ברור ומפורט לדיין שיכניסו לתיק, כל מכתב שמגיע מאחד הצדדים מופיע לדיין במחשב והוא קורא אותו.

  3. לא ממש ברור לי מה עילת תהליך הגירושין אבל זה נשמע כקורא מהצד נמהר מאוד, זה תהליך כואב שיש לעשות אותו רק אם אין ברירה בסיבות מאוד מסוימות ובהתייעצות עם דמות תורנית שמכירה היטב את שני בני הזוג.
    כמה אנשים מוסרים נפש בדורנו על שלום בית, לענ"ד אם לא עשו כל מה שניתן ומפרקים, עלולים להתחרט מאוד בעתיד.
    מאידך, כשזה באמת אבוד ודעת תורה מורה להתגרש חד משמעית, אין ספיקות וחיים אחר כך בשלווה וללא חרטות.
    אין שמחה כהתרת הספיקות

  4. אני התגרשתי ללא רצוני, גם ילדים לא היו לי למרות זאת מאד מתחרטת וכואב לי מה שהיה.. גם חשבתי אולי לעצור את הטכס שאומר שאינני מענויינת בגט, בתכלס זה רגע מאד מלחיץ ולא נעים. ולא הצלחתי. קשה לעמוד בלחץ. לדעתי אפשר להמנע מלהגיע לזה יותר טוב. לנסות לגשר.. לא נראה לי שיש זוגות שאין אגו. צריך לחשוב על הנשמה הטהורה שיש בשני, יהודי הוא יהלום. ללכת לשלום בית שעובדים לפי שיטת החסידות שרואה את הטוב בכל יהודי.. כמה כואב להתגרש פצע שלא מגליד…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל