לתרומות לחץ כאן

זריקה לאב על ידי הבת / נזיפה באב כדי לתת לו טיפול רפואי

שאלה:

שלו' וברכה כב' הרב,
מבקש לשאול עבור בנים ובנות שאביהם מטופל על ידם בבית הבת (הם נוהגים לפי הלכות ומנהגי הספרדים).

א. האב המבוגר ונע רק בטווח חדרו והסביבה הקרובה לחדרו מפאת קשיי'ם גופניי'ם וטכניי'ם שונים, לכן כאשר הוא צריך לקבל זריקה מיוחדת ולא שגרתית ופשוטה אחת לכמה שבועות, ואשר מצריכה הגעה לבית הרפואה בכדי שתנתן על ידי איש רפואה מוסמך לכך, האב נוח לו ונחה דעתו שבתו העוסקת ברפואה ויש לה סמכות למתן זריקה זו היא תבצע אותה בבית ובכך להמנע מכל כובד הטירחה של הבאת האב לבית הרפואה. מתשובות באתר הבנתי שלבני ספרד הענין לא פשוט להיתר אך האם במקרה הזה אולי זה בסדר?

ב. כאשר הבת מבקשת מאביה לקבל מתן טיפול רפואי כזה או אחר, או דברים הנוגעים לאכילתו ולניקיונו, והאב לפעמים מסרב ואינו מוכן לשתף פעולה ומשום כך הבת נאלצת להרים את קולה ולהראות יותר תקיפות בכדי שהאב יתרצה לדברים, אמנם וודאי שאין היא רוצה להגיע למצב כזה וצר לה על כך, אבל שואלים אם מותר או אסור?

בברכה,

תשובה:

שלום וברכה

כפי שביארנו כאן בהרחבה, לבני ספרד זו בהחלט בעיה, אמנם הבן איש חי מתיר, אבל פשטות השו"ע לאסור, ואינני יכול לבוא ולהתיר במצב כזה, הייתי עושה כל מאמץ להביא אחות הבית, זה עולה קצת, אבל לא משהו בשמים.

לגבי השאלה השניה, ככל שזה הכרחי לטובת האב אז אין מה לעשות, זה מה שצריך, אבל כדאי לנסות למצוא את שביל הזהב שבין החלטיות ומעשיות לבין נזיפה והשפלה שזה לא כדאי… אפשר להיות תקיף והחלטי ויחד עם זה מכבד.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל