לתרומות לחץ כאן

משיח בן יוסף

שאלה:

יוסף הוא בנה של רחל, אישה צדיקה שוויתרה לאחותה, גם ככה רחל מתה ויוסף ובנימין הפכו להיות יתומים מאמא, יוסף היה בן טוב, כיבד את אבא שלו ותמיד ניסה לעזור, אז הוא היה קצת שחצן, מה קרה? התלהב מאיזה מעיל שאבא שלו הכין לו, וואו מי שישמע.. בגלל זה למכור אותו? בגלל זה לגרום לו להיות עבד? שיכו אותו? שיעבור גיהנום עד שיהפוך לנסיך מצריים?? כשבעצם במשך כל הזמן הזה אחים שלו חיו בשלווה!

האחים שלו היו צריכים לסבול ולא הוא! לא הגיע לו את הדבר הזה! והתרגיל הזה שיוסף עשה להם כנסיך מצריים כשהם הגיעו למצריים זה כלום לעומת מה שהוא עבר! למה להם מגיע רק "תרגיל" קל ויוסף היה צריך לעבור שנים של ייסורים?? ועל מה?? למה ככה?? לא הייתה דרך קלה יותר לגרום ליוסף להיות נסיך מצריים? זה כאילו שאלוהים נהנה מהמשחק הזה!

כואב לי על הנסיך הזה, הוא באמת נסיך והלוואי והייתה לי אפשרות לדבר עם המלאך הזה איזה כמה דקות.. הוא אחד מהדמויות שאני הכי אוהב בהיסטוריה היהודית.. אולי הכי אוהב!

תשובה:

שלום וברכה ידידי,

כמובן כל מה שכתבת הוא מבט שטחי מאוד על כל הסיפור… הנושא של יוסף ואחיו זה ענין מאוד עמוק על פי סוד, והוא קשור לכל המהלך השמימי שעובר לאורך כל ההיסטוריה בנוגע לתפקידו של משיח בן יוסף לעומת תפקידו של משיח בן דוד, כאשר חלק מתיקון העולם וההכנה לגאולה כרוכה תמיד בסבל הבא לידי ביטוי במשיח בן יוסף שהוא הכנה למלכות יהודה שזה משיח בן דוד. האריך בענין זה כבר השל"ה הקדוש, ולכן כבר הנושא זהה ניתן להם בנבואה בחלומותיו של יוסף, והדברים עמוקים מאוד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל