לתרומות לחץ כאן

חיזוק חקלאות גויים בשמיטה

שאלה:

האם עדיף לא לאכול ירקות רוב שנת השמיטה כדי לא לפגוע ביהודים.
בפרט השאלה נוגעת האם מותר לקנות מאויבי ישראל כגון הרשות הפלסטינית וכדומה?
2
בשמיטה קודמת משרד החקלאות עודד הקצאות לערבים כדי לספק סחורה למגזר החרדי.
ראו:
https://www.moag.gov.il/yhidotmisrad/hashkaot/nohalim/documents/bate_tzmicha_shmita.pdf
וממילא גם אחרי השמיטה הערבים הרוויחו,
והשאלה האם הדבר נעשה בעידודם של גדולי ישראל?
3
גם ביחס ליבוא , האם האידיאל הציבורי הוא שכל הירקות בשנת השמיטה ייובאו ואף חקלאי לא יגדל? ומה יקרה אם יוכרז חרם על מדינת ישראל חס וחלילה?

תשובה:

שלום וברכה ידידי,

אנחנו לא אחראים לנהל עבור בורא העולם את עולמו, אלא רק לקיים מה שציוה עלינו… לכן אנחנו יודעים ברור שני דברים: א. אסור ליהודים לגדל ירקות בשמיטה בארץ ישראל, נקודה. ב. חלילה למנוע אכילת ירקות כל שנת השמיטה, זה מסוכן לבריאות, הירקות הם מרכיב מאוד חשוב בבריאות הציבור, בפרט זקנים נשים וילדים, ואין מה לדבר על כך. מהיכן כן נביא ירקות? או מחו"ל? או ממקומות בערבה הדרומית שאגב גם אם הם של יהודים דינם כחו"ל מקו רוחב 30, או מערבים שאינן אנשי חמאס דמים ומרמה. אני גם מעדיף לפרנס את אחי היהודים, אבל אם מה שצריך זה לקנות מהם, אז זה מה שצריך. יש כאלו שכותבי כביכול נתיר היתר מכירה הגם שפקפקו בו לגמרי בזמנינו כדי שלא לתמוך בערבים. בעיני רק מי שבעל הבית על התורה יכול להחליט לוותר על הלכה מסויימת כדי לקדם רעיון לאומי כזה או אחר, ומה לעשות, הבעל הבית היחיד בעיני זה בורא עולם, ולא שום בן תמותה. לכן סברות אלו תמיד היו תמוהות בעיני מאוד. כמובן שבכל הנוגע לפירות ראוי לקדם את הנושא של אוצר בית דין המפוקח כהלכה, זה מסייע לחקלאים שומרי שביעית, ומצוה גדולה.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. בקניית ירקות מנכרים אין איסור של לא תחנם, הקצאת קרקעות לא שמעתי שקיימת, אם כן צריך לדעת בדיוק במה מדובר, אם זה משהו קניני או רק זכות לעבד לפי שעה, אני משוכנע שככל שמתנגדים להיתר מכירה, הרי שלא נותנים להם קרקעות לעבד, זה עושים רק אם סומכים על היתר מכירה. לכן הייתי שמח לשמוע מגוף כשרות מוסמך במה מדובר.

  2. זה ממש בדיחה… מזכיר סוג של פירסומת של יאיר לפיד או משהו כזה…אתה לבטח מבין שכאשר אנחנו מדברים על גופים גדולים ורציניים, כמו העדה החרדית או הרב אפרתי שנותנים הכשר לסחורות בהיקפים אדירים ברשתות רציניות ומובילות כמו שופרסל ואחרים, לא מביאים סחורה אסורה על פי חוק… הכל עובר את תנובה ואת כל רשויות הפיקוח של משרד הבריאות ונקנה בצורה הכי חוקית ורצינית, לא סחורה מוברחת ולא קרקעות פיקטיביות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל