שאלה:
מה עדיף ביטול כלי מהיכנו לזמן או טילטול מוקצה קצת
תשובה:
ביטול כלי מהיכנו לזמן, והיינו שבעוד זמן מה יוכל לנערו, נחלקו בו ראשונים, להלכה אסר זאת המשנה ברורה אבל במקום הפסד מרובה התיר.
מעבר לכך אינני יודע לומר, מה שמותר מותר ומה שאסור אסור, ואיננייודע לשקול שכר עבירה זו כנגד זו…
מקורות:
על מחלוקת הראשונים בענין זה ראה מגן אברהם סי' רסו ס"ק יד שנחלקו בזה הרי"ף והרא"ש עם הר"ן והרשב"א, על הכרעת המשנה ברורה ראה שם ס"ק כז, ההיתר במקום הפסד מרובה הוא לכו"ע ומקורו בשבת קנד ב.
עיין במגן אברהם סוף סימן שלה שאומר שביטול כלי מהיכנו פחות חמור מטילטול מוקצה
השאר תגובה