לתרומות לחץ כאן

לימוד קבלה לנשים

שאלה:

האם מותר לאשה ללמוד קבלה?

תשובה:

שלום וברכה

אינני יודע למה אתה מתכוון כאשר אתה אומר "קבלה"… אני מכיר היום הרבה דברים שנקראים בפי ההמון קבלה. יש לימוד קבלה של ממש, אנשים שלומדים את ספרי רבי חיים ויטאל, כתבי האר"י וכו', זה ודאי לא מיועד לנשים, וגם אין אדם רציני שילמד נשים, ואסביר: בלימוד קבלה [מעבר לדין הרגיל שאשה לומדת רק מה שנוגע לדיניה ולא גמרא ובטח לא קבלה], החשש הגדול מאוד, הוא משום שמדובר בלימוד מאוד מופשט שעוסק כולו בלשונות של משל גשמי שממנו אדם צריך להבין את הבחינות המדוברות, ויש אזהרה גדולה שלא להבין את הדברים כפשוטם אלא להשאר במופשט. ולכן רק מי שמורגל מאוד בלימוד גמרא ישיבתי עיוני והמוח שלו כבר מורגל במופשט והוא מלא בש"ס ופוסקים יכול לעשות זאת. אדם אחר בהכרח יקדיח תבשילו יגיע להגשמה שזה דבר חמור ולא יבין את הדברים מדוייק ונכון, ומדובר בעיקרי היהדות והאמונה כך שזה מסוכן מאוד. מכאן האזהרה הגדולה ללמוד זאת רק יחידי סגולה ומי שראוי לכך.

יש אנשים שכל לימוד השקפה ואמונה שנכתב בצורה קצת מיסטית נקרא אצלם קבלה, אם אשה אוהבת ללמוד אמונה בצורה כזו, אני לא רואה בעיה, זה לא קבלה… הבעיה בזה שיש המון שקר בשיטה הזו, מדברים על יסודות שניתן לאומרם פשוט ונהיר, ובכוונה תחילה מערפלים אותם במילים סתומות מסיטיות כדי שיותר "תרגיש" מאשר "תבין" ונמצא שסתם מבלבלים במוח. מתנצל על הביטוי אבל זה מסביר קצת.

ויש [הרבה לצערי] נוכלים! אנשים שמלמדים שטויות והבלים, דברי כפירה ושטויות מיסטיות שבאות מעבודה זרה או ממוח קודם של איזה גורו או איזה ראש כת או סתם אדם בעל דמיון מפותח, מלבישים את זה על מילים של קבלה, עשר ספירות וכדומה, וזה נראה קבלה, עושים קורסים בתשלום, גברים ונשים בתערובת חוסר צניעות וכו', מצוה ללחום בקבוצות הללו ולהתנגד להן בכל תוקף.

אנשים לוקחים ספרי קבלה או חסידות, מנתחים אותם בצורה מעוותם ומסולפת שמתאימה לכל מיני אג'נדות שלהם בקשר לבריאה או בכלל, ומלמדים כפירה ושטויות, אני מניח שקבוצה שמלמדת נשים עוסקת בזה! לשים לב.

יש כמובן גם את הנוכלים הרדודים יותר שמתלבשים באופן מוזר ומוכרים קמיעות וכל מיני שטויות, על שודדים אין מה לדבר… זה ענין למשטרה…

שנדע רק טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל