לתרומות לחץ כאן

מלאכה לפני התפילה

שאלה:

מה אמור לעשות אדם שהתעורר מוקדם לאחר הנץ אך לפני המנין הראשון (או המנין הקבוע שלו) וכעת נותר לו זמן פנוי? הרי אסור לו להתעסק בצרכיו ולא תמיד שייך שהוא ינצל כעת את הזמן ללימוד לא כל אדם בר הכי ולא כל הזמנים שווים וכו'? האם עליו סתם לשבת בחוסר מעש עדי יגיע זמן התפילה? לא יוכל לעיין בעיתון/לסדר את הבית/לבשל/להתחיל עבודה וכדו'

תשובה:

שלום וברכה

מלאכות קלות שאין בהם שיהוי הותרו, והיינו מלאכה קלה ומהירה שנעשית כלאחר יד, כמו השלכת הזבל לפח הראשי בחוץ, או הפעלת מכונת כביסה כאשר אין צורך למיין כביסה וכדומה, רק להכניס רגע אחד ולהפעיל, מותר.

אבל לכאורה באמת הכי טוב זה שכן ייחד לו זמן זה ללימוד, זו הכנה מאוד טובה לתפילה ואני בטוח שירגיש אחרת לגמרי.

מקורות:

ראה הליכות שלמה פרק ב סעיף ה שהתם איירי לענין עשיית מלאכות קודם התפילה וכתב שם דמלאכה כגון הכנסת כביסה המחולקת כבר לסוגיה לתוך מכונת כבידה והפעלתה וכן הוצאת הפסולת לפח אשפה שברחוב וכדו' מותרים קודם התפילה וכן סדור מטתו כשאין מי שמסדרה עבורו וכן עיון חטוף בעיתון. וכמו כן נראה דיש להקל לקנות לפני שחרית אוכל לקטנים היוצאים ללימודם וכן להכין ארוחה עבורם שהרי ודאי מוטל עליו לעזור לבני ביתו וגמל עמהם חסד בכך וחשיב כצרכי שמים, ולכאו' נראה דכך גם הדין במלאכות שלפני הבדלה. ועוד נוסף שם בסוגריים שאם מתפלל עם הציבור בזמן קבוע ועדיין לא הגיע הזמן לכאורה יש מקום לומר דבלאו הכי שרי להתעסק בצרכיו וצ"ע.

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל