לתרומות לחץ כאן

להעיד על הבת של הבן של אשתו

שאלה:

שלום,
אם יעקב ולאה הם בני דודים (הורים שלהם אח ואחות) ולאה נשואה לראובן. האם ראובן יכול להעיד לבתו של יעקב, דינה? לכאורה כאן זה שני בשלישי
תודה

תשובה:

שלום וברכה,

יעקב ולאה הם בני דודים – שני בשני. ושני בשני חד בעל כאשתו פסול להעיד. והבן/בת של יעקב עם לאה זה שלישי בשני וראובן יוכל להעיד להם משום שהם שני בשלישי וחד בעל כאשתו כשר להעיד בשני בשלישי.

בהצלחה.

מקורות:

שו"ע סימן לג

סעיף ג: כל אשה שאתה פסול לה, אתה פסול לבעלה, שהבעל כאשתו. וכל בעל שאתה פסול לו, כך אתה פסול לאשתו, שהאשה כבעלה. ולדעת הפוסלים שלישי בראשון, מכשירים באשתו, מפני שהוא מופלג. ( ומ"מ אם דנין על ממון שיש לבעלה הנאה ממנו, פסול להעיד לה, דמה שקנתה אשה קנה בעלה) (מרדכי פ' זה בורר).
סעיף ד: כל שתי נשים שהן זו עם זו שני בשני, בעליהן מעידים זה לזה, דתרי בעל כאשתו דשני בשני לא אמרינן. ( ומיהו לכתחלה לא יחתמו עצמן על שטר ביחד) (ת"ה סימן רכ"ו). אבל אם היו ראשון בראשון, כגון שלקח זה אשה וזה בתה, וכן בעלי אחיות, פסולים זה לזה, דאמרינן בהו תרי בעל כאשתו. ואף בראשון בשני, אמרינן בהו תרי בעל כאשתו, שכשם שהוא פסול להעיד לבן אחות אשתו, כך הוא פסול להעיד לבעל בת אחות אשתו. אבל מעיד לבן בעל אחות אשתו שיש לו מאשה אחרת. ויש אומרים דבראשון בשני לא אמרינן תרי בעל כאשתו (וכן נ"ל להורות).

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל