לתרומות לחץ כאן

תלונה על שחיתות בעבודה

שאלה:

אני עובדת כמורה במוסד לימודי שהוא תחת רשת מסוימת. רשת זו תחת משרד החינוך. לאחר כמה שנים העלה לי המנהל את המשרה מחצי משרה למשרה מלאה למשך 3 שנים והצהיר שכל עוד יוכל ויהיו לו שעות- ישאיר לי את המשרה מלאה. לאחר 3 שנים מקבלים תקן, ובדיוק כשקיבלתי תקן החליט המנהל להרע את התנאים ולהוריד לי שעות. ביקש ממני לחתום שאני מוותרת על השעות כי בלי חתימתי זה לא תופס. סירבתי לחתום והוא הודיע לי ברוב חוצפתו שחתם במקומי – מעשה פלילי לכל דבר. שתקתי והחלטתי לוותר כי לא רציתי להסתבך אתו כי איים עליי, ועכשיו הוא רוצה להוריד לי גם את השעות המעטות שנותרו לי בזמן שזה לא חוקי כי אין לו עילה, וחייב לקבל אישור ממנהל הרשת. בינתיים נודע לי על המון שחיתויות ומעשי גזל שאחראי עליהם (לדוגמא- במקום השעות שטען שאין לו לתת לי- נתן אותן לשני בני משפחה למרות שמקבלים אותם בלי לעבוד כלל!)
כרגע אני רוצה לכתוב מכתב למנהל הראשי שמעליו על העוול שנעשה לי עכשיו ולפני כמה שנים ועל שאר מעשי הגזל והשחיתות שקיימים במוסד.
מה מותר לי ומה אסור לי לדווח כשמדובר במעשים פליליים חוקית, ואסורים גם הלכתית?

תשובה:

שלום וברכה,

מותר לך לכתוב למנהל הראשי את כל העוול שעשה לך, את יכולה גם לכתוב את המעשים פלילים שחתם תחתך. כל זה נכלל בלשון הרע לתועלת, וכדי שלא להצר את צעדייך מותר לך להגן על עצמך, אבל, יש להקפיד לדייק בנתונים ולא להוסיף דברים לא נכונים. וכדאי שתראי את המכתב לאדם נוסף [חברה או קרוב משפחה] כדי לוודא שהדברים לא יוצאים מגבולם.

בהצלחה.

מקורות:

מותר לספר לשון הרע לתועלת בפרט כאשר רוצים להזיק לאדם מותר לו להגן על עצמו, אבל צריך להקפיד שלא להוסיף מעבר לנעשה. בנוסף, אם המנהל מזיק את המוסד במעשיו הרעים יש בדבר משום מצוות השבת אבדה – להציל את המוסד שלא ייסגר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל