לתרומות לחץ כאן

מתי לשים לב להרגשה – מזליה חזי ומתי לא?

שאלה:

שלום וברכה,

רציתי לשאול את כבוד הרב שליט"א, לגבי זה שיש לי כבר המון זמן אישזהוא סידור לעשות וזה נמצא בירושלים ליד תחנת דלק. ויש לי פחד שאולי זה מקום מסוכן. אולי מחמת הערבים שנמצאים בתחנת הדלק. המקום שאני מתעוון הוא לא ממש בתחנת הדלק אלא מתקן כזה לידם שלוקחים משם חבילות.
כבר למעלה משנה וחצי שאני לא עושה את הסידור הזה, והאלטרנטיבה היא שיביאו לי לבית ומתי שצריכים – אני במתח שאולי יביאו באמצע הברכת המזון או באמצע הלימוד שלי וכו', שצריך לענות ואם לא עונים להם – השליח לא יבוא וזה יידחה למחרת. לכן תמיד אני מעדיף שישימו כמו במקרה הנ"ל באישזהוא מקום שמשם אפשר לקחת מתי שנוח לי.
עכשיו, כבר למעלה משנה וחמצה שאני לא עושה כי אני פוחד שאולי זה מקום מסוכן.
אמנם בכל הזמן הזה וגם לפני כן, ב"ה לא קרה שם דבר, ואפילו עשו שם את מתחם החיסונים הגדול – במתחם ארנה וכן את החתונה של בעלז בשבוע שעבר.
אני פוחד שאולי זה מקום סכנה מערבי או במכונית חולפת וכו', לשצערנו לא חסרים דרכים לפגוע ביהודים.
אבל בכל זאת אני אומר אולי מזליה חזי וזה רק למישהו מסויים מסוכן, ולא לכל אחד – כך שאין ראיה לכך מזה שעד עכשיו לא קרה שם משהו מסוכן, או שאילו רק פחדים ולא צריך לשים לב לכך?

יישר כח מראש.

תשובה:

שלום ידידי, אני מניח שאתה שם לב שהפחדים האלו שלך הם חסרי פרופורציה, הרי אתה יודע שכל יום עוברים שם כמה אלפי איש והכל בסדר, אני מניח בזהירות שזה לא הדבר היחיד שגורם לך לחרדה, מה גם שכבר ציינת שגם אם יביאו הביתה אולי בדיוק תהיה באמצע ברכה וכו', יותר נשמע לי שיש לך צורך בסיוע בענין זה של טיפול בחרדות. וזה מאוד חשוב כי טבע חרדות להתעצם עד שהם חלילה כובשים את האדם ומשתלטים עליו לגמרי ואז כבר הרבה יותר קשה. תפנה לעזרה מקצועית, ויהיה לך הרבה יותר קל ונעים. יש היום הרבה מאוד כלים לסייע, אל תזניח.

בהצלחה רבה מאוד.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אז לא צריך לשים לב לפחדים הללו? א. כעת יש יותר בעיות עם הערבים לכן זה עוד יותר מפחיד. ב. הפחד שלי הוא גם בגלל כמו שהיה להבדיל כמה פעמים לאחרים שלפני אסון הם אמרו שהם מרגישים משהו וכו' ואח"כ קרה להם משהו. לכן אני שואל מתי צריך לשים לב לכך ומתי לא.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל