לתרומות לחץ כאן

קבלת שבת ראשונה והבדלה מוצ"ש ועוד

שאלה:

שלום כבוד הרב,

אפתח בעדכון קצר:
השבת הזו לראשונה זכיתי לעשות בדירת סבי המנוח הדלקת נר שבת כהלכתו, ערבית ואח"כ זמירות, סעודת שבת כולל ברכות (לראשונה אני אומר גם ברכה ראשונה וגם אחרונה) ולימוד. את קבלת השבת ואת הסעודה עשיתי לבדי אך לא הרגשתי כלל לבד. הרגשתי סוג של התרגשות והתמלאות. ועשיתי גם סעודה שניה לאחר השחרית. ובמוצאי השבת לראשונה בחיי עשיתי הבדלה כהלכתה. התרגשתי. ואמי הגיע לביקור הפתעה בזמן ההבדלה אז גם זכיתי אותה ב"ה ע"י הדלק הנר וברכת פרי הגפן.

עכשיו לשאלתי, מדוע יכול להיות שבימים האחרונים הרגשתי פחות התלהבות, כאילו הלהבה של ההתחזקות יורדת בעוצמתה (אני מתפלל 3 תפילות חובה, טלית ותפילין, ציצית, תהילים, תיקון חצות במהלך השבוע למרות "הירידה", ק"ש שעל מיטה משתדל אך לפעמים שוכח), היתכן זה יצר הרע שמנסה לגרום לי לחדול מההתחזקות?

עוד נקודה מעניינת, כשהייתי הולך ללא כיפה אך עם ציצית בתוך המכנס הרגשתי פחות מחויבות וכעת כשאני הולך עם כיפה וציציות בחוץ אני מרגיש יותר מחויובות חיוביות וטובה לאורך חיים של שמירת מצוות.

תודה

תשובה:

שלום וברכה

נתחיל בסוף, עיקר מטרת הכיפה והציצית לתת לך את תחושת המחוייבות הזו, זה נפלא!

לגבי ההתלהבות, זה הרי טבעי לגמרי, בתחילה שהכל חדש מתלהבים יותר, אחר כך מתרגלים וצריך להתחזק כל הזמן, זה טבע האדם וזה בסדר, רק אל תתן לזה להחליש אותך, בדיוק מול זה אנחנו נלחמים כל החיים. תחשוב מה מרגיש אדם שנולד דתי וכל ימיו אינו מכיר מציאות אחרת, בודאי זו מלחמה עבורו להרגיש התחדשות בתפילה, אבל בשביל המלחמה הזו אנחנו כאן…

המשך להצליח!

אני מתרגש יחד איתך בכל התהליך כל הזמן!

רואה בעיני רוחי את בורא עולם השמח עם מעשיך הטובים, את אותם סבים וסבתות בכל הדורות שבשמים כה כאבו את הריחוק ועשכיו כל כך שמחים בכל מצוה שאתה עושה!

כה לחי! המשך לבשר בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל