לתרומות לחץ כאן

לעמוד ערום ליד תפילין

שאלה:

לכבוד הרב שלום וברכה ,
אבקש לשאול דעת כת"ר על מקרה שארע לי
בבוקר לאחר תפילת שחרית אני מניח תפילין ר"ת , קרה מקרה שהרגשתי צורך להיכנס לבית הכיסא והייתי מסופק אם אוכל לשהות כך ולהניח תפילין ולקרוא ק"ש ופרשיות התפילין.
לבסוף קרה שהתפילין כבר היו מחוץ לבתי התפילין ממש בגילוי על השולחן בבית , פשטתי הטלית והחלטתי להיכנס לבית הכיסא .
כשסיימתי בבית הכיסא -החלטתי להחליף בגדים ולכן בעודי בבית הכיסא שזה גם חדר האמבטיה בבית פשטתי את בגדי ויצאתי לכיוון חדר השינה שם ישנם בגדים נקיים ( לא רציתי להישאר עם אותם בגדים מחשש לטינוף ).
לצערי לא שמתי לב מהמהירות ויצאתי מהאמבטיה/ בית הכיסא כאשר אני בגוף מגולה וכן ממש ערום כולל בגילוי ערווה ממש לכיוון חדר השינה על מנת ללבוש בגדים תחתונים ובגדים רגילים .
פתאום נזכרתי כאשר אני עובר מהאמבטיה לכיוון חדר השינה שעל השולחן נמצאים התפילין כאשר הם מחוץ לבתי התפילין ולא מכוסים -מוכנים להנחה וכן עברתי באותו חדר ערום ממש בגילוי ערווה .
ברור לי שדבר כזה לא צריך היה להתרחש אך מיהרתי ולא שמתי לב ..
שאלתי :1 -האם זה שעברתי בערווה מגולה אפילו לכמה שניות כאשר התפילין בגילוי על השולחן יש בזה משום חס ושלום לפסול את התפילין ?
(אני מניח שלא אך מבקש לשאול דעת ת"ח )
2-האם יש במקרה ביזוי תפילין וצריך להתענות כמו תפילין שנפלו ?
ובמידה וכן האם ניתן לפדות התענית בצדקה בשווי שתי סעודות כפי ההלכה בעניין זה ?
תודה לכת"ר ויה"ר שנזכה להתחזק בענייני קדושה .

תשובה:

שלום וברכה

זה כמובן לא פוסל את התפילין אבל זה בהחלט בזיון להם, אפילו כנגד ספרי קודש אסור לעמוד ערום לגמרי, כל שכן כנגד תפילין שקדושתם גדולה יותר,  אין צורך להתענות, זה לא מצאנו אלא בתפילין שנפלו. ראוי לציין, שממידת הצניעות שלא לצאת כך מהאמבטיה גם אם אין אף אחד בבית, כמבואר מכל דברי השו"ע בסימן ב'.

כמו כן בהערת אגב, חשוב לציין שאתה מידי לחוץ מהנושא של נקיון הבגדים והגוף בהקשר של תפילה ותפילין, אני מניח שלא היה צורך אמיתי להחליף בגדים, וכדאי לעשות עם עצמך אזה סוג של עבודה בתחום זה של החרדה, כדי שזה לא יתפתח לדבר שכבר יעיק עליך ממש חלילה.

יום נעים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל