לתרומות לחץ כאן

איחר לתפילת ערבית / כוונת ברוך שם כבוד

שאלה:

שאלתי לפני יומיים, אך משום מה לא קיבלתי תשובה.

שאלה א', כאשר מגיעים מאוחר לערבית בבית הכנסת, איך צריך לנהוג? האם צריך לעשות עמידה יחד עם הציבור, אחר כך להשלים מ"והוא רחום", ואחר כך "עלינו לשבח"? או האם צריך לעשות משהו אחר.
שאלה ב', איזה כוונה צריך לכוון כשאומרים אחרי ק"ש "ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד".

תודה רבה!

תשובה:

שלום וברכה

שאלתך לא נקלטה באתר לפני יומים ומשום כך לא קיבלת תשובה, תקפיד לראות כאשר אתה שואל שאתה מקבל תגובה שהשאלה נקלטה.

1. כאשר יש עוד מנינים לערבית, אין לשנות מסדר התפילה, שכן גם בערבית לכתחילה יש לסמוך גאולה לתפילה [בשחרית החובה הזו גוברת על החובה של תפילה בציבור ואין היתר כלל לשנות את הסדר, אבל בערבית חובת התפילה בציבור גוברת, אלא שאם אפשר לקיים את שני הענינים זה עדיף]. אם אין מנינים נעמדים לשמונה עשרה ואחר כך משלימים מתחילה כמו שכתבת.

2. כוונת ברוך שם כבוד מלכותו היא בדיוק כמו הכוונה של אמן יהא שמיה רבה, כבוד מלכותו הכוונה בעצם גילוי ה' בעולם, ועל זה אנחנו מתפללים שיהיה  כבודו בעולם מבורך מתפרסם ומתגלה לעולם ועד. בקיצור תפילה לגילוי כבוד מלכות שמים, שהכל יכירו בהנהגת ה' ובמלכותו בעולם.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. אני רוצה, ברשותכם, להתייחס למה שכתבתם: "כבוד מלכותו הכוונה בעצם גילוי ה' בעולם".
    אז מה בעצם התרגום המילולי של המשפט?
    ברוך שם – יהא מבורך,
    כבוד מלכותו – ?
    לעולם ועד – שהכל יכירו בהנהגת ה'.

  2. לא. כבוד מלכותו – מלכות היא תמיד הביטוי של הבורא כלפי העולם, שהכל יכירו בהנהגת ה' זה גילו כבוד מלכותו. מתי ולכמה זמן? לעולם ועד! לעד לעולמי עולמים.

  3. מצוין, אז עכשיו אני מבין את הכל חוץ מהמילה "כבוד".
    בינתיים אני מבין:
    ברוך שם – יהא שמו מברך,
    כבוד ( -?) מלכותו – ושיכירו במלכותו,
    לעולם ועד – לנצח נצחים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל